Om ni ska iväg över natten

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Atalantha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 890
A

Atalantha

Vi har 3 katter här hemma, och nu i eftermiddag ska vi åka iväg med hundarna till sambons morföräldrars lantställe, så att dom slipper fyverkerierna. Katterna kunde vi inte ta med men dom reagerar inte nämnvärt. Problemet är att jag har ingen som kan ge kvällsmat ikväll och frukost imorgon.. Vi skulle vilja åka vid 14, men det är 7 timmar innan dom brukar få kvällsmat. Imorgon åker vi hem rätt tidigt, så det löser sig.

Hur hade ni gjort? Dom har gått på fri tillgång förut, fram till i sommras, men om vi ställer fram mkt mat när vi åker tror jag dom trycker i sig allt :angel:

Sv: Om ni ska iväg över natten

Någon får väl hålla sig nykter fram tills det är matdags och åka hem och mata dem?

Jag tror att kissarna klarar sej med torrfoder och vatten. Förut när vi hade tre katter gjorde vi så och det var inga som helst problem.:)

Vi gör så här hemma och våra äldsta katter är 13 och har inte dött av det än :d

Mina katter får fritillgång de få gånger dom behöver vara ensamma över natten.
Hittills har dom aldrig haft tomt när jag kommit hem igen.
Fyll flera skålar och placera ut.

Annars klarar dom sig på enbart torrisar och vatten oxså.

/B

Någon får väl hålla sig nykter fram tills det är matdags och åka hem och mata dem?

Åh vi ska inte dricka :) Kommer att vara nyktra hela kvällen så det är inga problem. Men min tanke var att slippa åka de extra 4 milen mitt i myskvällen :/

Jag tror att kissarna klarar sej med torrfoder och vatten. Förut när vi hade tre katter gjorde vi så och det var inga som helst problem.:)

Ja det får nog bli så. Får köpa med något extra gott hem imorgon :angel:
Nu blev det lite försenat så vi kommer inte iväg än på ett par timmar, desto bättre enligt mig ;)

Mina katter får fritillgång de få gånger dom behöver vara ensamma över natten.
Hittills har dom aldrig haft tomt när jag kommit hem igen.
Fyll flera skålar och placera ut.

Annars klarar dom sig på enbart torrisar och vatten oxså.

/B

Tack, känns bra att höra :) Tror katterna kommer vara ytterst glada över mängden mat och hela lägenheten för sig själva :devil:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 612
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 888
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 422
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka