Om man börjar rida lätt under tävling, vad händer?

cela

Trådstartare
Vad blir påföljden av att en ryttare i tävlan på LC nivå övergår till lättridning mitt i programmet? Alltså om hästen tex blir så spänd, tappar formen och det därmed är "omöjligt" för ryttaren att fortsätta rida under nedsittning. Räknas det som felridning, och att man därmed utesluts om man inte sätter sig :o eller blir det mer ett generellt avdrag?

Sv: Om man börjar rida lätt under tävling, vad händer?

det blir ett generellt avdrag, samt kommentar om att det ska vara nedsittning.:D

Jag har varit med om tre variationer. -2 för felridning, att domaren drar ner poängen till 4 (ej godkänt?) och att domaren blundar och inte ser vad som händer:rofl:.

Jag har börjat rida lätt mängder av gånger:p.

jag råkade rida lätt på förra tävlingen på unghästen några steg...fick 4.a på det momentet

När man rider så pass låg nivå som Lc så får du nog bara poängavdrag och kommentarer om att det ska vara nedsittning. I Lc är det ju tex lättridning i den förlängda traven. I värsta fall så blåser domaren i visselpipan och berättar för dig att du rider fel... :) Men de flesta domare är väldigt snälla i de klasserna:)

I avd.´B dömmer man inte heller likadant som i avd.A. Så att du bara fått lägre poäng på en unghäst behöver inte betyda att man får det i avd. A:)

fast det var avd A, har aldrig startat ngn avd B för unghäst i dressyr

Det finns i princip ingen avd B när det gäller dressyr.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 452
Senast: Hippocampus
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka