Om kaninen blir getingstucken....

vego96

Trådstartare
... vad gör man då? Nån som vet?
Nej, ingen av mina har blivit det, men nu är det ju verkligen getinghögsäsong, och om det skulle hända är det bra att veta vad man bör göra eller inte göra. Antar att man inte lägger en blöt sockerbit på precis. :p

Sv: Om kaninen blir getingstucken....

Precis en sån här tråd tänkte jag skapa!

Mitt marsvin blev nämligen getingstucken, eller det antar jag då jag såg henne springa på en geting i gräset. Om den stack eller inte vet jag inte men hon hoppade runt lite sen åt hon gräs i godan ro. :D
Getingen tog jag bort och sen kollade jag henne en bra stund så allting verkade okej. :laugh:

Men om hon hade blivit stucken hade det väl blivit ett illtjut? De är ju inte alltid så tysta de små liven. :D

Om det blir en svullnad kan man blöta en alvedon eller treo eller annan värktablet. Fungerade när man ena tacka åt päron med geting.

Då försvinner svullnaden, sen är det bra att titta så att inte taggen sitter kvar.

Men är väl en viss skillnad på ett litet djur, som kanin eller marsvin, jämfört med ett får? Borde inte ett litet djur reagera mer på giftet? Eller det kanske inte spelar nån roll?

Antar att man inte lägger en blöt sockerbit på precis. :p

Varför inte? :D Testa skadar ju aldrig, om det funkar på oss människor så kan det ju funka på en liten kanin ;)

Har ingen aning faktiskt om vad man skulle göra. Har inte råkat ut för det under mina 11 år som kaninägare så har inte tänkt den tanken heller..

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 988
Senast: Kilauea
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 028
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar