Om jag vore hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag vore en hund så skulle jag vara en Siberian Husky, åtminstone om man ska tro hundprofilen från Hundstallet på Facebook. När de scannat min profil fick jag följande meddelande:

"Du gillar din flock och tror på samarbeten. Du trivs egentligen bara riktigt bra på landet och när du är sysselsatt."

Haha, den sista meningen är verkligen klockren. :D Städer är inte riktigt min grej och jag håller igång nästan jämt. Ibland känner jag mig banne mig som en Duracell-kanin som bara går och går och går. Hur orkar jag egentligen? Tja, jag vet inte, men energin verkar finnas och blir jag trött så sover jag. Men då går jag helt enkelt och lägger mig tidigare och vaknar i regel utvilad istället för att sova middag. Förr, för sisådär 10-15 år sedan när jag var som mest sjuk i panikångest, sov jag ofta middag. Det fanns ingen energi i överflöd utan jag var mest trött.

Fantastiskt hur det kan vända. Nu känner jag mig levande, istället för att jag bara existerar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 451
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Ifall nån som läser det här har vart inlagd på bup eller kanske har ett barn som har vart det eller nåt så vore det JÄTTE SNÄLLT om ni...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 533
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar