Om jag ska köpa en bok

hille

Trådstartare
om NH, eller kanske två, vilka ska jag investera i då?

Har lite ledarskapsproblem med min unghäst som litar mer på sig själv än på mig. Nu skulle jag vilja läsa mer om NH och se om jag kan hitta några övningar eller något "tänkande" som kan hjälpa oss att förstå varandra lite bättre.

Monty Roberts böcker har jag...

Sv: Om jag ska köpa en bok

jag skulle hellre föreslå att du och din häst går en kurs, så du kan få konkreta tips om just er relation. Du kan få filosofin genom böcker, men för att lära sig kroppsspråk och fokus så krävs det att någon står bredvid och korrigerar. Precis som när du ska lära dig dressyr, western eller vad annat som helst.

Rent filosofimässigt så borde Hempflings böcker utgöra basen i allas bokhyllor. Han är nog den ende bokskrivande tränare, som jag stött på, som verkligen respekterat hästen och dess natur. Han ger inte så mycket konkreta övningar i böckerna, men det är oftast nästan bättre än att det bara är övningar utan bakgrund eller förståelse. Hästpsykologi måste vara en helhet.

Just det, Hempflings första bok har jag nog också...
Känns väldigt osäkert att anlita en instruktör då det är svårt att hitta någon som verkligen är det jag letar efter. Rätt många annonserar om att de kan hjälpa en med hästproblem och har mer eller mindre helskumma metoder och ofta sämre kunskap än vad man själv har...

Natural Horsemanship av Pat Parelli.
Den tycker jag är väldigt heltäckande...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 851
Senast: Tualma
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
579
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 953
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar