S
Stopek
Funderar på dressyr på högre nivå. Finns det någon här som rider det utan sporrar, med vanligt bett och en vanlig tygel.
Hälsning Maja
Hälsning Maja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hästL skrev:Jag föredrar gramman gemfört med kandar.....men det är väl en smak sak! På Blue Horse i Danmark används gramman ofta och vad jag vet har de enhel del bra hästar där, eller? Pessoa....använder inte jag men Ebba von Essen.... Jag vet inte ens hur man hoppar med sånt.
Sen om jag har missuppfattat dressyren kan knappast jag svara på eller hur! Jag rider offtast mina hästar med sadel och träns med vanligt eller tredelat bett....sen gillar jag att byta nosgrimma.........men det hör väl inte hit!
Alla sätt är bra utan de dåliga!
T.Alsterfeldt skrev:host...
graman?
ben och styrka?
kan jag fixa det utan så kan nog du det också...
Thina
T.Alsterfeldt skrev:kan jag fixa det utan så kan nog du det också...
Thina
hästL skrev:Sluter är ju en rättså samlad rörelse och jag tycker att det är lättare att rida samlat och många håller nog med mig. Piruetter är sammasak, det hjälper inte attt man drar i tygelen, det krävs ben och styrka för att ta sig runt, hellre två steg bra än ett halvt varv dåligt. Piaff är ju i princip halvhalt på halvhalt och en massa eftergift innan styrkan finns där. Gud vad dålig jag är på att förklara!