Om din häst skulle sätta ut dig på annons ...

Sv: Om din häst skulle sätta ut dig på annons ...

(Har egentligen två stycken som jag rider mycket, dels min favorit på ridskolan och dels min medryttarhäst. Detta är ur ridskolehästens perspektiv.)

Liten tjej till ambitiös dressyrhäst
Mörkfux sto f. 1997 (15 år), SWB men med andra ursprung längre tillbaka.
162,5 cm i mkh och liten/nätt i kroppen. Skulle absolut kunna rida ponny om hon ville, men det lär aldrig hända.
Anledningen till att jag lägger ut denna intressekoll är för att jag är en hopphäst som gillar att hoppa stort och högt, 120 oxrar tackar jag inte nej till, men min ryttare tycker att 50 räcken räcker gott och väl. Hoppning ägnar hon sig endast åt för att hon vill vara snäll mot mig/göra något jag tycker är roligt. Hon är då alltså dressyrryttare, och vill allra helst att jag ska hålla på med framdelsvändningar, skänkelvikningar osv. Blä!
Skulle passa bra till den välskolade dressyrhästen, då hon vill tävla dem lite högre klasserna i dressyr. Minst utbildad LA dressyr. Du som häst bör vara framåt att rida, utan att vara ett totalt nervvrak. I hanteringen spelar det ingen roll, så länge du står med alla 4 hovar i marken samtidigt :D
Då hon alltid är väldigt snäll och matar mig med mintgodis efter varje pass, oavsett om jag råkat tappa henne eller om vi varit jätteduktiga så förtjänar hon verkligen en häst utefter hennes krav, och som kan ta hand om henne i många år till!

Hon har dock skador i ben och knän, men det är ingenting som stör henne i själva ridningen. Dock bör du som häst vara snäll att fånga i hagen då hon inte kan springa.

För tillfället totalt ur kondition pga. Sommarlov.

Pris: 100 x 100 kg säckar mintgodis och löfte om att hon får det bra.

Nu tror jag inte min pålla går i säljtankar, hon är positivt inställd till nästan allt jag gör, dock:

Medhäst sökes
På grund av milt sagt bristande intresse söker jag en medhäst som tycker om att springa runt i cirklar, för de dagar matte vill longera som omväxling. Jag står för all skötsel, du behöver bara komma och bli longerad, äpplet kan vi dela efter överenskommelse. Matten som lånas ut är lugn och tålmodig, stressar inte upp sig för att du bockar, stegrar, rullar eller snurrar in dig i linan. Hon berömmer frikostigt och använder knappt pisken (om du inte går till attack). Om longeringen visar sig funka bra kan du även få ta vissa dressyrpass på ridbanan.

Nu tror jag inte min pålla går i säljtankar, hon är positivt inställd till nästan allt jag gör, dock:

Medhäst sökes
På grund av milt sagt bristande intresse söker jag en medhäst som tycker om att springa runt i cirklar, för de dagar matte vill longera som omväxling. Jag står för all skötsel, du behöver bara komma och bli longerad, äpplet kan vi dela efter överenskommelse. Matten som lånas ut är lugn och tålmodig, stressar inte upp sig för att du bockar, stegrar, rullar eller snurrar in dig i linan. Hon berömmer frikostigt och använder knappt pisken (om du inte går till attack). Om longeringen visar sig funka bra kan du även få ta vissa dressyrpass på ridbanan.

Ungefär exakt vad min pålla skulle skriva också..;)

Mvh Domino_s

Vilken rolig tråd!:)

Mellanbrun, hästägare, 170 cm, har 3 avkommor. Något besvärlig vid brunst. Gillar att jobba. Tycker om skogsturer, kräver mkt utevistelse och aktivitet. Men är har ett gott hjärta.

Ej i full kondition för tillfället men tränar regelbundet. Lätt att få överviktig, god, välbalanserad foderstat krävs.

Går bra att rida ut på ensam, men trivs väldigt bra i flock. Går ihop med dom flesta människor.:p

Senast ändrad:

Liten, pigg kvinna, född -93

Mycket snäll kvinna som gillar att träna. Passar bäst till dressyr, skulle även kunna gå western. Tävlad på lägre nivå med goda resultat. Kräver en rutinerad ponny/liten storhäst då hon kan vara lite envis. Är ibland lite tittig och spänd i nya miljöer. Hoppar inte. Har ibland svårt att förstå hur stort behov av mat en ponny faktiskt har... Snäll i all hantering. Kan klippa, lasta, longera.

Är du en ponny eller liten häst med ett gott hjärta som söker en människa att ha kul med är du välkommen att höra av dig.
Priset (i äpplen) är viktigare än hemmet!!!

kl

Äldre läromästare som behöver ta det lugnt på äldre dar.

En trygg läromästare som behöver en låång sommarvila för att komma i form till hösten. Arbetsnarkoman som gärna vill lite för mycket.

Bortskänkes till dig som har tid att låta henne bara gå i hagen över sommaren.

/B

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 715
Senast: yamyam
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hyresrätt villa
  • Motionscykel?
  • Sånger som du hatar

Hund, Katt, Andra Djur