Om din häst kunde prata...

Sv: Om din häst kunde prata...

KL

Det jag har lärt mig av denna tråd är att hästar prioriterar 3 saker:
- MAT
- Springa fort
- Kela

Dessa underbara djur :love:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Madam:
"Men för h-e matte, KOM IGEN nu då!!! Äh, hoppa över det dära borstandet, det bara kittlas...och leran har jag jobbat hårt för att få in i pälsen, fattas bara att du ska ta bort det nu, LÅT BLI! Och inget jädra gosande, då nyper jag dig, hör du det?
SÅ, nu är vi klara, upp med dig då så vi kommer iväg! Aaaaaaah, vad härligt det är att skritta riktigt fort! Trav? Självklart! Galopp? Yihaaaa! Fullt ös! Ut i terrängen? Visst, inga problem...snår, vatten, sten, på't bara! Hoppa hinder? jajamän, håll i dig nu matte! Dressyrarbete på fältet här? Absolut, vad kul!
Tillbaka vid stallet...vad skönt att vara riktigt genomarbetad och svettig. Borsta på du bara matte...aaaah...gärna lite gos också, vill du ha en puss? :love:
Sådär, låt mig bara vila en timme eller två nu så kan vi väl ta ett pass till sen?"
 
Sv: Om din häst kunde prata...

haha!
Kl.
Kul hur allas hästar personlighet lyser igenom !

Räkan hade nog mest låtit såhär:

Maaaaaaattteeeeeeeee!!!! Neej, du kan komma!! Maaaaattte kooom duuuu istääället!!! äsch du fattar ju inget, alltid är det jag som får gå till grinden, jaja.. vad ska vi göra nu?? Maaat igen? .. menar du det verkligen? okejrå, jag äter väl så du blir glad, (tänker för sig själv att hon spiller lite extra så slipper hon äta allt) . hoppsan.. råkade sparka ut hinken.. nu kan jag ju inte äta... Nej, nej det kan jag inte.. det ligger ju på marken! Vänta nu.. vill du att jag ska äta upp spillet också? Nej fy!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 550
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns ett ordspråk som heter ”där konsten tar slut tar våldet vid”. Ett ordspråk som är lika aktuellt idag, oavsett om vi pratar att...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När media skriver om fall av oacceptabelt beteende eller övergrepp inom risporten är en vanlig reaktion varför ingen har sagt något...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp