Om din häst kunde prata...

Sv: Om din häst kunde prata...

Min skulle ifrågasätta ALLT!

"Du glömmer väl inte maten?"
"Shit, någon kommer äta upp mig i det här gula huset idag OCKSÅ!!!"
"Åh, han är så snygg, killen i hagen därborta"
"Move bitch, get out the way"
"Mat mat mat mat mat"
"Här kan vi väl stå en stund, eller hur matte?"
"Nu orkar jag inte mer. Jag vill hem"

Allt skulle hon säga i bitchig och överlägsen ton så klart :D
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Cavallo (inte min häst men sköthäst):
Hage/boxen
- Nämen kommer du nu igen? Vad trevligt! Då kan jag passa på att slicka ihjäl dig när jag väl lunkat fram! :love:
- Hallåååå? Ska du borsta länge till eller? Jag vill slicka på dig NU! :love:
- Vart ska du nån stans?! NEEEEEEEEJ LÄMNA MIG INTEE MED DESSA ODUGLIGA UNGAR!!!!! :rage:
- Nejnej nu bestämmer JAG att vi ska kramas NU inte SEN får då VILL jag INTE!! :love:

Ridbanan
- Va? Vad menar du med att lyfta fötterna? Bommarna får faktiskt akta på sig.. :mad:
- Ska vi springa nu igen? Nämen då tycker jag vi springer fort! :bump:
- Jaså jag ska KORSA benen! Ja med då går jag ju snett! Nä, glöm det! :cool:

(han är ganska gammal men springa det kan han!)
 
Senast ändrad:
Sv: Om din häst kunde prata...

Just i denna stund skulle min isis muttra svordomar om slowfeeding, medan mitt fodersto skulle jubla över att hon just blivit mormor för tredje gången! :love: :laugh:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

KL

min mycket hungriga kille skulle säga:

*hoppas att du är på väg för att hämta maten matte, för jag har väntat en halvtimme MINST!

När han står på gången skulle han säga:

*skyyynndaa dig jag har tråååååkigt *skrapar med hoven* skyyyynda mmerrra *äter på grimskaften* Åh titta sadelkammarnyckeln som sitter i låset, undrar om den smakar gott idag också?

När han rids:

* jag hade mycket hellre suttit under korkeken och luktat på blommorna....
 
Sv: Om din häst kunde prata...

"Måste... Ha... Mat..."

Fem minuter efter fodring:
"Men du, du glömde ge mig kraftfoder! Du, du, du, hallå!?!"
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Simba.
Godis var har du godis var, var, var.
Titta matte en hund som springer mot oss, den jagar vi.
Kan faktiskt inte trava ute fattar du inte det :mad:
Sa du galopp, nähä men nu då nähä men nu sa du faktiskt det, att andas betyder galopp.
Å nej inga hinder i ridhuset TRÅKIGT.
Nu är maten slut nu skall jag till hagen, hagen, hagen nu skall jag till hagen.
Kan själv.
Och mycket, mycket mer

Cilla
Klia mej och våga inte sluta.
Min matte så försvin innan jag blir arg på riktigt (till dom andra hästarna när jag kliar på dom).
Glöm det, jag vägrar (när hon ska ut från stallet och det regnar).
Är det man hade hört oftast.

My
Hade inte pratat mycket, är mer den filosofiska typen.
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Hmm jag har inte känt min nuvarande häst så länge men lite kan jag tänka mig in i vad han skulle säga.

I hagen
"HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!, vad har du? kan man äta den? mössa kallas det så? gott!"
"alltså nu får du skynda på med kraftfodret"
" ska du mocka? va kul, får jag va med?"
"Vadå stå ivägen? förstår inte vad du menar"
"ååh en slang! vadå kan bli blöt, pffft! inte jag! Ahhh vafan matte varför sa du inget??"

När han välter skottkärran som är full med skit - "ooops! *visslar* och smyger iväg...ah fan hon såg mig och nu skäller hon på mig och åååh kolla vad är det där"

I stallet uppbunden
"backa? nä jag ska framåt, vafan det tar ju stopp, jag rycker lite och så nää, jag står väl still då.."
"gooooodiiiiiiiis hallåååååå?"

på ridbanan
"jag är en snigel, jag är en snigel, jag är en snigel, aaaah shiiiet såg du monstret???"
"gasa? nä jag föredrar att stå still"
"va ska vi trava? vad är det? ååh shit skumpigt vingligt, kul, kul, kul jag kan bocka fram istället, oj vafan matte flög?"
"eehm det ligger en bom där och vadå gå över? Aldrig i livet, den är köttätare!
"tömkörning ska det verkligen vara bra till nånting, jag vill inte gå först, jag vänder på mig och ser vad matte säger, nähepp fick man inte göra, och nu var det massa snören överallt, kanske man kan tugga på dom? gott! nähe det fick man inte göra, jag står still då så kanske jag gör rätt, vadå fram? nääe jag står still så kanske denna meningslösa grej är över."


En typisk grej med min häst är "oj stog du där, såg dig inte" ^^
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Jaha ska vi ut och gå, gå före du.
Oj jag tror jag såg ett grässtrå!!
Inte så långt, vi svänger här det är hemåt. Bra nu fattar du, du kanske inte orkar gå så långt du heller.
Såja nu är vi ju nästan hemma så då kan jag väl få beta lite gammelförna?
Du är snäll du matte :love::bow:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

gud va rörd man blir av att läsa det! jag ser framför mig en äldre häst som bara njuter av tillvaron :heart
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Underbar tråd, jag blir lite tårögd ibland ... Älskade hästar, och tänk vad de får oss att passa upp på dem med sina outtalade ord!

Min gamla Yazz, 22 år: " Å matte, vad jag gillar dig!"
" Så trevligt det var att få jobba i paddocken idag!"
" Får jag springa nu???"
" Får jag springa nu???"
" Får jag springa nu???"
" Nu springer jag!!!!"

Gamla hingsten: " Var är brudarna?"
" Var är brudarna?"
" Var är brudarna?"
" Vill du nuppa med mig lite kanske??"
 
Sv: Om din häst kunde prata...

kl

När jag var ute och red på medis-hästen idag så utbrast hon:
- Åh herregud, vad är det där :eek:!!??!!! Shit, det kanske sitter ett monster bakom. Ska vi verkligen gå förbi, tänk om den hoppar på mig....

Det var en lastpall som någon ställt på en liten skogsväg för att det är för geggigt för att rida/köra där.
 
Sv: Om din häst kunde prata...

min häst är väldigt duktig på att prata, varje morgon så skriker hon för full hals "GE MIG FRUKOST!" samtidigt som hon sparkar i väggen. har mitt rum nästa vägg i vägg med stallet och antar att hon hör min väckarklocka (jag hör den dock inte, men vaknar när hon sparkar i väggen :rofl:).
efter det är det samma visa igen fast "JAG VILL UT".

vid borstning/sadling/täckning/lastning är det mest "#¤%&//()=?`:devil:¤¤¤!!!!" som kommer ur henne, efter ridning är det mer "titta så sockersöt och snäll jag är :love:, klia mig massor och ge mig godis!"
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Eftersom min häst lider av svår separationsångest när han står i gången så antagligen detta:

”Du och jag, matte, vi har det allt bra vi.. ..men … varför har du ryggen åt mig? ..eh varför går du iväg? Matte? MATTE? Hallå? Gå inte! LÄMNA MIG INTE HÄR!! JAG KOMMER ATT DÖ!!! MATTE! MATTE! MATTE!!... ÅÅhh.. där kommer du igen.. du var bara ute och hämtade något? Åh..okej.. ja. He he… nä jag blev inte rädd… fast skönt att du är tillbaka,…eeh vart ska du nu? MATTE? HALLÅ!! GÅ INTE!! HJÄÄLP! HJÄÄÄÄLP!! .. ÅH.. du skulle bara till hyllan där borta…. Jaha okej.. allt är lugnt…jag mår bra….
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Det hade trillat en rak och inbjudande stock över vägen. Kanske 40 cm högt. Otroligt perfekt att skutta över

Tvärnit och sen : Shiiit!! Ser du matte? Det ligger nått över vägen!! Jag tänker fan inte gå dit. Hur gör vi nu? Hur kommer vi hem? Gud vad besvärligt det blev. Va? Vill du jag ska gå närmare. Okej. Men jag studsar i passage så det inte biter mig i benen! Nej förresten- jag vågar inte. Eller gör jag det? Kanske ! Nej! Jo! Nej! JO! JO jag kan hoppa över! Jag KAN! Släppt tyglarna människa , jag måste ju ta sats! Jag satsar allt jag har nu ! Nej förresten! Jag stannar och hoppar från stillastående istället. Fasen vad du stör mig däruppe! Försök att hänga med lite nu va?
 
Sv: Om din häst kunde prata...

KL

Vilken rolig tråd!:D

Medishästen skulle väl låta ungefär såhär:

- Gå in från hagen: "MEH! Kom då, vad långsamt du går! Åh kolla ett grimskaft kan man äta det? nom nom nom"
- Pyssla i stallgången: Zzzzz... zz... gäsp... va va va, mmh jag är vaken, vad vill du? Lyfta hoven? Ah jag ska.. om en stund... Går det att äta din jacka? Nom nom nom"
- Rida ut från gården: ALLA NI ANDRA HÄSTAR HÖR NI MIG?? NI MÅSTE SVARA! JAG KANSKE ALDRIG KOMMER HEM IGEN! WISH ME LUCK!

- Halvvägs ut på uteritten: HALT! Vad var det där? Hör du inte? Trust me, vi kan inte gå till höger, det finns orcer och lejon där. Hör du dåligt, jag sa nej!
- Galoppbacken, närmar oss i skritt: "Oh boy oh boy oh boy jag studsar av glädje shit shit shit! Upp med arslet oct släpp mig då nu nu nu!!! WIIIIIE!! "
- På väg hemåt: "Mat mat mat mat mat mat... vänta jag måste kissa... Mat. Mat mat mat"

Förra medishästen om det fanns något hoppbart i vägen eller om vi skuttade lite på banan:
"Ekipaget närmar sig nu 170-oxern... Publiken håller andan.. Bara sista hindret och på den snabbaste tiden så är OS-guldet säkrat... WROOOM NU GÄLLER DET!!!"
 
Senast ändrad:
Sv: Om din häst kunde prata...

Livet som Ralli:

"Matte, gå fortare. Nu. Jag menar det, öka. ÖKA DÅ!!!. Okej, om du inte ökar, så går jag runt dig i cirklar. Titta! Nu kan jag gå fort och du sakta. Smart, va?!"

"Finns inget dåligt väder, bara äckliga täcken"

"Hej Matte! Var har du varit i flera dagar? Bortrest? Jag har SAKNAT dig. Ska vi mysa?"

"Titta här, nej, titta där, ÅH TITTA, ska vi titta närmare? Får jag lukta? Smaka? Varför drar det i grimman? Hänger du inte med eller ?!"

"Om du får göra som du vill, så får jag göra som jag vill."

"Jag är så snygg. Så maffig, så manlig. Riktig machokarl alltså. Kolla på mig bara.. Ser du min snygga svans? Jag springer snabbare än vinden alltså"

"Kan man äta det här?"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 550
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns ett ordspråk som heter ”där konsten tar slut tar våldet vid”. Ett ordspråk som är lika aktuellt idag, oavsett om vi pratar att...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När media skriver om fall av oacceptabelt beteende eller övergrepp inom risporten är en vanlig reaktion varför ingen har sagt något...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp