Om din häst kunde prata...

Sv: Om din häst kunde prata...

Min nordsvensk hade pratat oavbrutet, förmodligen. Han hade tjatat om allt och lite till, frågat om allt - vad är det? hur funkar det? vad gör du nu? varför gör du så? går det äta? inte? jag testar ändå!
Mitt gamla ponnysto hade nog muttrat något om att nordsvensken är för jävla tjatig :rofl:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Mitt fullblod hade garanterat tjatat på mig att få springa fortare!!! Men släpp efter lite på tyglarna då, matte, det går för lusigt!

Den andre hade nog sagt att jag behöver inte lägga mig i hur han går, det sköter han bäst själv :)
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Har ingen egen häst nu, men de jag rider skulle säga:

Gammelmannen: -Vad är det du vill? Jag är en dressyrhäst; du får vara subtilare i dina signaler!

Lufsegubben: -Ska vi ut i skogen?! Skogen! Jag vill ut i skogen!
 
Sv: Om din häst kunde prata...

"Vad gör du för något? Va? va? va? va?"
"Vad är det där för något?"
"Har du med dig godis till mig?"
"Ska vi ut i skogen? Varför inte? När ska vi ut i skogen då?"
"Hit med maten för fan!"
"Får jag följa med? Var det nu är du ska.."
"Ska du gå redan?"
 
Sv: Om din häst kunde prata...

"Sluta borsta börja kramas!"
"Mata mig!"
"godis? Jag är snäll!"
"pffft! En ponny! Ta bort den, usch,...."
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Paj: "Klia mig.. Men SNÄÄÄLLLLLAAA!! Klia mig! Åhh, vad skööönnnttt!! Hey! Varför sluta du?! Nej, fortsätt?!! Hallå! Vi är inte färdiga med kliandet!!!!"
Bobby: "Det är svårt att vara modig när jag bara är ett mycket litet djur..." (precis som Nasse i Nalle puh)
Valle: " Hej och hopp! Vad roligt allt är! Varför hoppar inte du också?? Jag ska hjälpa dig! JIPPPIIII!!! Visst är det roligt att hoppa, matte??"
Hippe: "Tja snyggning! I'm Hippe, James Hippe bond."
 
Sv: Om din häst kunde prata...

"NEJ!!" och "varför i HELVETE då?" med en riktig bitchröst hade nog hört till vanligheterna.
angel.gif
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Calle:
"godis?" "godis?" "GODIS!!!:D"
"mi casa su casa" ;)
"Är du helt säker på att det ska gå såhär fort?? :eek: Styrfart säger du...:down:? Okejdå!" :laugh:
*PillipilliPIIIILLLL" :rofl:

Hottie:
"eh, näh! tror inte det va?!" :yuck::mad:
"jahaaaa, var det bara deet du ville? skitenkelt, varför sa du inte det?" :banghead: :D
"komma in i min box?! är det ett skämt?!" :eek:
"goooodis" :rofl:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Kallblodstravaren jag hade skulle nog ha ropat:

"Matte! Gooooooosa!" :D:love:
" Öka öka öka öka, men lååååt mig ööööka dåå!" :D
" Men hallå, komma här och peta på mina hovar olovandes?! Är du knäpp? "
"Spriiiiinga!!"
" Urk bett" Morr spott fräs"

Clydesdalen:

"Heej matte! Ska vi rida nu? Vart ska vi gå, vad ska vi göra, ska vi gå nu?" :D
"Nej men titta en igelkott. åh så söt den är. Husse vi smyger efter"
"Titta däääär, oj hoppsan hade du armen runt min nacke, titta matte flyger" :D:rofl:
"Tjena matte *vänlig liten puff med huvudet* men hallå vad gör du där borta?"
"Men snälla matte, överlåt nu vägvalet till den smarta av oss. Den här vägen är fullständigt olämplig för oss, förstår du inte att den här är mycket bättre" (faktum är att vägarna han valde faktiskt var bättre :p )
 
Senast ändrad:
Sv: Om din häst kunde prata...

Hahaha vad roligt!:rofl:

Sonic: "Det var nåt i buskarna matte!" "Jaha, en fasan…"
"Ta iiiiiiiiiiiiin mig! Det regnar på miiiiiiiiiig!" (Ynkligt gnägg från hagen eller så är han sur och då mullrar gnäggningen…) "Ta in mig din slöa kossa! det har regnat i flera timmar nu. Vad f-n menar du med att komma så här sent?!"
"Oooo en lastare där borta nu blir jag nervöööööös!"
"När ska vi springa? När ska vi springa? När ska vi springa?"
"Skynda dig med maten va? Min mage behöver mycket mat hela tiden!"
"JAAAAAAA, ett helt lerspa för mig själv! Bäst jag gnuggar in ordentligt, jag har hört att det är bra för huden." "HJÄLP MATTE! Nu kommer det en sån rullande människa igen som ligger ner!"

Jinny "Jaha, så du tycker det är dags att ta ut nu? Jag har varit vaken sen kl tre! Var är förresten min matte?" "Varför har du inte fyllt nytt vatten ännu? Skärpning! (Välter vattenkaret) "Redan mat? Jag som inte är hungrig… Nåja jag får väl äta lite då." "S-s-kyynd-d-a dig! Jag fr-r-yyyyser!."Jaha där kommer en bil i hög fart. Oj där flaxade en fågel i diket. Hoppsan en lastbil dök upp från ingenstans. De tror de kan skrämma mig… ha vad lurade de blir!" "Dessa… förbaskade… insekter… kan… man… aldrig… få vara… ifred!" "Ska vi busa? Ska vi busa? Jaaaa vi ska busaaaa!"

Vilken rolig tråd! :)
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Posh, en okänd historia med mycket energi och en stor fascination för mat:
(Nej, det är inte min häst)

I stallet:
"Men vart är godiset?! Ta hit godiset för fan!!!"
*Två minuter innan lunchdags* "Men vart är maten??!! Kan någon vara snäll och komma hit med fodervagnen, NU??!!"

I ridhuset/paddocken:
"Vart är hindrena?! När blir det hoppning?! Va? Va?! VA?!"
"Men dressyrpass igen, bläää...Kan vi hoppa i stället?"
*När det väl är hoppning* "Jippie!!! Nu kör vi, gasen i botten i 180!!"
"Jippie!! Nu får jag galoppera hur snabbt jag vill, och hur mycket jag vill!"
"Är det där verkligen bara ett 50 cm räcke?! Nää, jag hoppar som om det vore en 120 oxer, bara för säkerhetsskull!"

Haha, rolig tråd! :D
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Alltid när jag ska borsta henne framme vid bogen så lägger hon upp huvudet på min axel. Sen blundar hon.
Jag tror att hon säger: Du å ja matte...vi är kompisar vi...!! :love:
 
Sv: Om din häst kunde prata...

Jag för rätt ofta diskussioner med min ena häst och naturligtvis har jag aldrig fått ett verbalt svar av honom men min känsla säger mig att han oftast ger sig för att slippa mitt tjat. Så jag tror inte han har så mycket att säga men han skulle nog tänka "jajaja bla bla vi gör väl som du vill så att du blir nöjd och så kan vi sluta med det här tramset"

:o

 
Sv: Om din häst kunde prata...

Danne:
- Godis? har du iiinget godis med dig? Jajaja, går väl med dig ändå. Bara för att jag får mat när jag kommer in.
- INTE borsta mig, usch vad du är jobbig. Ta bort den och rappa på så jag får komma ut. Sadla INTE! Isch
- Åå, ett strå/pinne/kvist, äter lite snabbt på vägen. Får man inte springa som man vill så får man passa på att nappa åt sig det som går. Jag är hungrig man!
- Springa? JA springa, så länge det är det är plant och rakt fram, är faktiskt dressyrhäst. Ingen skogsmulle!
- Slicka, slicka, kladda ner tröjan/händer (eller vad som finns tillgängligt), allt för en godis bit!
Man skulle kunna tro att han är en ponny, men han är en stor häst med minst lika stor aptit som han är stor!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 550
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns ett ordspråk som heter ”där konsten tar slut tar våldet vid”. Ett ordspråk som är lika aktuellt idag, oavsett om vi pratar att...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När media skriver om fall av oacceptabelt beteende eller övergrepp inom risporten är en vanlig reaktion varför ingen har sagt något...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp