Om det inte tar sig...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FairLady
  • Startdatum Startdatum
Sv: Om det inte tar sig...

Jag bor utanför Jämjö ca 2 mil från Karlskrona.
Vet hur det är att ha en svårlastad häst... mitt sto är själv en mycket bestämd dam men nu har jag köpt transport med frontutlastning och peppar peppar så funkar lastning bra nu, fast vi måste alltid var två när jag ska lasta henne.

Kanske skulle man leta efter en lättlastad hingst ;-)

Kan det gå i arv så hoppas jag att FF är lättlastad...=)

Ok, har inte så stor koll var det ligger...får kolla en karta!

//Nervvraket FairLady

Jag slutar jobba 15.00 idag å vi ska vara på stationen 17.30. Kanske hinner in här en sväng ikväll och berätta, annars kommer det imon på morronen, ca 9.30.

Du får lugna dig lite nu...*skratt*

Vi kom aldrig iväg igår... :mad:

Pållan hade gett sig tusan på att inte gå in i släpet. Efter 1 timme och 45 minuter gav vi upp, ville inte bråka med henne heller så hon stirrade upp sig för mycket.

Ska rida ut henne på söndag istället å kolla henne då.

Måttligt irriterad är man å hästen sjönk betydligt i pris... ;)
Bara hoppas på att allt går bra när vi rider ut på söndag.

Tack för alla hållna tummar å tår iaf! :bow:

NÄÄÄ, vad trist :( Förstår att ni inte ville bråka med henne, jag vet ju själv hur det är med dessa bestämda damer :angel:
Håller tummarna för dig på söndag istället då :D

Åhh dessa hästar..

Kan du inte ringa Flyinge å fråga om FF är lätt lastad :D

Man måste ju vara noga med sina avelsmål...

Tur att du kan rida ut iaf. Det blir ju svårare för min del.

Det är så retfullt bara eftersom det har gått så bra hela våren... :(

Men efter att hon rest sig och i princip landat på både mig å syster kände jag att nej, nu skiter vi i detta.
Hon stirrar ju inte upp sig, bara tar spjärn och vägrar gå in. Tänk om mna kunde lyfta in henne.... ;)

Sa till pappa att jag ska satsa på shettisar istället.... :idea:

Ja, en av anledningarna till att jga tog denna stationen var ju att det inte är så långt.

Men det är så irriterande när hon har gått in så många gånger innan nu.

Så söndag morgon klockan 8 kan ni ju tänka på mig, då sitter jag på hästen på väg till stationen. (Åker till Rhodos på kvällen så jag måste få ut henne innan vi ska köra mot Landvetter....)

Precis så beter sig mitt sto... ren skär envishet och inte det minsta rädd.. Vi löste det genom att lasta henne från stallet för då går hon direkt in. Sedan lastade jag henne varje dag i över en månads tid och genom att varje dag öka biten från stallet och transporten så funkade det helt utan att lasta från stallet... men det räcker med att ha ett uppehåll på någon vecka så har hon "glömt" att hon kan gå in...

Jo, vi provade det igår...direkt från stallet.
Hon hade redan rest sig ett par gånger då och fotrsatte inne i stallet. :crazy: För takhöjden är det inga problem men hon slänger ju sig också så vi gav oss istället. Inte värt att någon, häst eller människa, blir skadad.
Blir till att rida istället. Har ju lastat henne mycket i vår och det har inte vart några större problem på slutet...men nu hade hon tydligen bestämt sig från början att hon inte skulle in...jaja. sista ridturen innan semestern på söndag iaf! ;)

Då kan du passa på att fråga om Cardento är det också... fråga gärna om de har något avelsindex på det :rofl:

Veronika skrev:
Jag kan ju fråga idag när jag är där nere :angel:

Det får du gärna göra... :D Hoppas det går i arv också isf... ;)

Han rynkade mest på näsan när jag började prata om shettisar...var rätt trött på hästar över huvudtaget igår kan jag säga... :angel:
Å det är klart, hade rea på Goldie igår...men jag får väl behålla henne...verkade inte vara någon annan som var intresserad.... :smirk:

Vilken hingst har du valt? Som uppfyller alla dina kriterier? :angel:

Scilla Och FairLady:
Hade ej möjlighet att fråga dom för dom hade ganska mkt o göra o jag var själv ganska stressad :(
*viskar*Har annars hört att Elmshorn ger transportglada avkommor :D Så man skulle kanske satsat på honom istället ;)

Hej,
Sitter nere pa Rhodos nu...varmt & skont!! :banana:

Skulle bara beratta for er som ar nyfikna att Goldie ar draktig!! :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
Hon kollades i sondags (fick till o med in henne i slapet :bow: ) och hon ar som sagt draktig!

Hoppas det gar lika bra for dig nar du ska kolla Maja.... :)

Ha det kanon, det har jag.....ska ga och ta mig en bananasplit nu!
;)

Åh vad kul GRATTIS!

Inte ett dugg avis på att du sitter där å käkar bananasplitt medans jag sitter på jobbet... hrmf...

Håll tummarna för min häst på fredag för då ska vi kolla henne...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 438
Senast: token
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 927
Senast: JSH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025