Om att jobba som hästskötare i ett annat land

Sv: Om att jobba som hästskötare i ett annat land

Väcker liv i den här tråden och hoppas få svar...

Hur gjorde ni som jobbade i USA med visum och sådant?

Jag tycker verkligen det låter intressant att jobba i Irland, kan du inte berätta lite mer, hur du fick tag på stallet, var det låg osv.. Har du själv häst, eller fick du ta med dig hästen dit i sånna fall?? :) tacksam för svar ! :)

När ja åkte till usa fuskade jag,åkte bara tre mån så va på vanligt turistvisa (90 dagar). Får ju inte jobba på sånt,så sa jag skulle hälsa på vänner. Busigt av mig.
Men ett riktigt visum är apdyrt. Lättast är att hitta ett jobb aom betalar det för dig,har en vän som får sitt betalt när hon varit där ett år.p

Jobbade en sommar i olika stall inom galoppbranschen samt en var en ridskola. Danmark och Norge.
Lärde mig hur jävla mycket skit o utnyttjning det förkommer inom branschen. Vill aldrig dit igen.

Usch vad jag skäms för detta sena svar, glömmer liksom bort Bukefalos mellan varven, sorry... men hey, better late than never, right? ;)

Men joo, det var verkligen ett helt fantastiskt och lärorikt år! Gården ligger ca 6 mil söder om Dublin, längs kusten och ute på landet, Brittas Bay i Wicklow. Hittade deras annons på Yardandgroom och meddelade mitt intresse och blev uppringd och senare anställd - supersmidigt och lätt, men så hade jag kanske lite tur också! Men kolla där om du är intresserad av hästjobb utomlands, finns massor med jobb över hela världen :)

Och joo, jag har egen häst, men valde att lämna pållen hemma och lämna ut på foder till en tjej istället för att ta med, främst pga kostnader och hästens ålder (han är 24 nu!).

Nu har jag bokat flygbiljett tillbaka till Irland i slutet av april, längtar som f*n!!! Då är det hela två år sedan jag åkte därifrån, otroligt hur tiden går... Ska iallafall bli underbart att åka tillbaks och hälsa på dem jag jobbade för och alla vänner i byn, och få rida på samma underbara vägar igen. :love:

Finns platsen kvar som ryttare? Har dom någon hemsida? jag skulle kunna vara intresserad! får man ta med egen häst dit? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka