Sv: Om att jobba som hästskötare i ett annat land
Usch vad jag skäms för detta sena svar, glömmer liksom bort Bukefalos mellan varven, sorry... men hey, better late than never, right?
Men joo, det var verkligen ett helt fantastiskt och lärorikt år! Gården ligger ca 6 mil söder om Dublin, längs kusten och ute på landet, Brittas Bay i Wicklow. Hittade deras annons på Yardandgroom och meddelade mitt intresse och blev uppringd och senare anställd - supersmidigt och lätt, men så hade jag kanske lite tur också! Men kolla där om du är intresserad av hästjobb utomlands, finns massor med jobb över hela världen
Och joo, jag har egen häst, men valde att lämna pållen hemma och lämna ut på foder till en tjej istället för att ta med, främst pga kostnader och hästens ålder (han är 24 nu!).
Nu har jag bokat flygbiljett tillbaka till Irland i slutet av april, längtar som f*n!!! Då är det hela två år sedan jag åkte därifrån, otroligt hur tiden går... Ska iallafall bli underbart att åka tillbaks och hälsa på dem jag jobbade för och alla vänner i byn, och få rida på samma underbara vägar igen.