Om att ifrågasätta en instruktör..

Sv: Om att ifrågasätta en instruktör..

Alltså nu får du sluta anta & kalla mig för olika saker !!

Har jag kallat dig saker? :confused::confused::confused:

Kände mig inte ett dugg förnärmad men förstår inte heller varför instruktören behövde ifrågasätta mitt val, men det är en helt annan diskussion.

Det framgår väl ganska klart av dina inlägg att du var kränkt.

Vad som inte framgår är hur övriga kursdeltagare bedömde kursledarens träningsnivå.

Var träningsnivån lagom för de övriga valparnas nivå, Ja då kan jag inte se att det är tränaren som felar i det här fallet ,utan att du gett dig in i en kurs som överstigit din valps nivå, och det kan inte vara tränarens fel.

Senast ändrad:

Du har bla kallat mig feg ...

Det är en valpkurs för valpar mellan 14 veckor och 6 månader, självklart är vi på olika nivåer i träningen ( som jag redan skrivit )

Detta är något jag fullt accepterar och rättar mig efter, även om det innebär att välja bort vissa övningar som är överkurs för oss just nu men kanske inte för dom övriga i gruppen. ( nu har det bara hänt en gång )

Du tycker dock att jag ska hoppa över flera moment som jag anser att Zaga ska kunna innan för att kunna vara med på alla övningar. För annars är jag feg, vågar inte göra fel och det kommer förvandla min valp till ett monster.

Du tycker dock att jag ska hoppa över flera moment som jag anser att Zaga ska kunna innan för att kunna vara med på alla övningar. För annars är jag feg, vågar inte göra fel och det kommer förvandla min valp till ett monster.
[/QUOTE]

Jag har inte sagt att du ska hoppa över några moment. Jag anser att har man anmält sig till en kurs då hänger man med.

Tränaren måste ju lägga kursen på en nivå där de flesta ligger och anser man då att det är en överkurs så är det inte tränarens fel utan då får man antingen försöka hänga med eller kliva av helt.
Att då klandra tränaren tycker jag inte är rätt.

Äsch jag verkar verkligen inte nå fram till dig ...

Jag har inte sagt att du ska hoppa över några moment. Jag anser att har man anmält sig till en kurs då hänger man med.

Du talar ju emot dig själv här..

Du anser inte att man ska hoppa över något moment i inlärningen, det ska ske stegvis ( eller missförstod jag dig )

Men nu är vi på olika nivåer eftersom det skiljer 3 månader mellan valparna.

Och eftersom du i nästa mening skriver att man sedan måste hänga med på allt, ja då talar du ju emot det första du skrev..

Eftersom vi inte hade tränat in "stanna kvar" till första kursgången så blev ju som det blev, tycker du inte själv att man börjar i rätt ände på snöret med minimal störning ?

Senast ändrad:

jag pratade inte om calazirya, utan generellt.

calazirya är duktig nog att ta rätt beslut om sin valp, det är jag övertygad om. och helt seriöst, tror du verkligen att hundar är så smarta att de förstår att de "vunnit" när de agerat förvirrat veckan innan? mina hundar är åtminstone helt klart för korkade för att tro att de vunnit någonting de gånger jag backar i träningen och grundar mer noggrannt.

Du talar ju emot dig själv här..

Du anser inte att man ska hoppa över något moment i inlärningen, det ska ske stegvis ( eller missförstod jag dig )

Nu hänger jag inte med:confused::confused::confused:

Man går ju en kurs för att valpen ska lära sig nya saker, alltså lära saker som den inte sedan tidigare kunnat, men också en skärpning och fortsättning på vad den redan kan.
Man börjar med att lära valpen enkla övningar som man sedan fortsätter med att lägga störningar på. Genom att skärpa kraven och öka störningarna så kommer man fram till den perfektionism som du tydligen eftersträvar.

Du har talat om att din valp kan sitta, och den träningen att gå fram och sätta valpen och hälsa har varit basic på hundkurser i evärderliga tider. Det ger träningsmöjligheter som de flesta saknar på privat träning. Alltså två valpar som vill leka, busa eller är rädda, får då träningsmöjligheter eftersom båda förarna är införstådda med vad som kommer att hända. Båda förarna är beredda och kan stötta och korrigera sin valp. Ytterst få har möjligheterna att träna detta privat, man går inte med en valp mot en vilt främmande människa/hund för att hälsa på stan.

Om man inte vill delta i en sådan övning är det inte instruktören som ska ifrågasättas.

Det fungerade inte säger du. Om det hade fungerat hade det väl varit mer underligt. En ny grej kräver jag aldrig att en valp ska kunna innan den lärt sig. Det var ju för att lära sig den var där eller hur?

Båda förarna kan inte alls stötta eftersom den andra föraren hade fullt upp med att försöka hålla sin hund stilla ( hoppade studsade och levde rövare )

Jag verkar fortfarande inte nå fram till dig ....

Har försökt att förklara men antingen väljer du att inte förstå eller så förklarar jag dåligt, hur som haver får varken du eller jag ut något av denna diskusson längre..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har gått valpkurs i ett par veckor nu (idag var gång 4 av 6) hos brukshundklubben. Har från första start känt att det inte känns...
2
Svar
23
· Visningar
5 644
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat