Om att ändra i uppstallningsavtal!

Fála

Trådstartare
Jag undrar vad ni tycker om att en person hyr en stallplats där in/utsläpp och fodringar ingår och det plötsligt ändras.

Vad som hänt är att stallägaren i princip behöver hjälp med in/utsläpp och fodringar varje helg. Hon har inte föreslagit något avdrag på priset utan kör bara på som inget hänt.

Vad tycker ni om detta och vad hade ni gjort i denna situation?

Katrin

Sv: Om att ändra i uppstallningsavtal!

Eftersom det blir halvkollektivt då, måste ju nästan hyran sänkas om den inte är tillräkligt låg från början. Men vet en del stall som har gjort samma sak, och då var det bara för inackorderingarna att flytta om dom ville det eller stanna kvar och le. :smirk:

Jag skulle ha visat stallägaren vad man faktiskt kommit överrens om i kontraktet och eftersom det verkar som om hon bryter mot det skulle jag kräva en hyresnedsättning och att avtalet skrivs om.

Men som Oxxx skriver: det är ändå stallägaren som bestämmer, men bryta mot kontraktet så här kan hon inte göra. Risken finns givetvis att hon säger att ni måste flytta om ni inte tar ut/in hennes hästar för nuvarande stallhyra, men jag tycker i alla fall att du ska ta upp det med henne.

*ler snett* där jag stod förut så ändrades foderstater, hagkompisar och allt möjligt från den ena dagen till den andra (utan diskussion med de som berördes -mej exempelvis..).
Jag flyttade :smirk: ... mest för att det körde ihop sej så jävulskt och det var som att diskutera med en vägg.
Fortsätter det i samma stil så ha ett stallmöte, fast iofs så kan jag dra många horror-historier om hur våra stallmöten har gått till :crazy: ) men försök att få en diskussion om de nya rutinerna och hur man ska lägga upp det ekonomiskt. Jag skulle inte betala lika mycket ifall man fick hjälpa till med en massa utöver det som från början var överenskommet.

Hyran är 1 000kr/månad för boxen, in/utsläppen och fodring :smirk: . Det ligger ute på landsbygd alltså inte i någon storstadsregion. Det finns tillgång till paddock...
Så det är ju inte billigt precis

Nej det är det inte. Men diskutera med stallägaren varför egentligen det är blivit kollektivt utan att hyran har sänkts, och kom med förslag hur det kan bli istället.

Uthyraren får ändra i kontraktet hur denne vill - men det måste ske minst en månad innan förändringarna börjar gälla, de som inte finner sig i den nya rutinerna gör bäst i att flytta någon annanstans.

Ingår hö eller foder?För i såna fall är 1000 väldigt billigt.

Nej, inget mer än boxen och stallägarens tjänster, dvs in/utsläpp och fodring. Hade det ingått foder hade det varit billigt...

Jag hade mina hästar i ett stall var stallägaren ändrade rutiner å villkor varje vecka fast vi skrivit kontrakt å jag flyttade :smirk:
Kontraktet ska ju gälla, ska man ändra så får man skriva om kontraket.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 052
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar