Om arrangörer inte följer TR?

R

rare

Vad händer om arrangörer inte följer TR?

Nu vet jag inte om detta stämmer, men ett ex i så fall. Jag ska tävla på lördag, idag är det alltså onsdag och inget ryttarmeddelande har kommit upp än:S Kommer inte åt TR nu, men fått för mig att det ska vara uppe 1 vecka innan tävlingen?

Nu är ju inte detta något allvarligt, utan jag blev mer nyfiken på vad man gör åt det? Med tanke på alla små "fjant" regler i TR man får stå ut med som dressyrryttare;)

Sv: Om arrangörer inte följer TR?

Det händer inte så mycket.
Jag skulle kontakta klubben och ev. distriktet.

Jag har vart med om att ryttarmeddelande och startlistan kom ut sent på kvällen innan tävlingen. Det var väldigt dåligt. Jag vill hinna räkna ut tider och sånt, hur många det är före mig.

Den borde ha varit ute i måndags ( fem dagar innan tävling)

Det som kan hända om en klubb missköter sig å det grövsta vad gäller tävlingar och annat, är väl att rätten att ställa ut licenser dras in.

Fasst det där är ju tyvärr praxis. Det är sällan ryttarmeddelandet kommer ut tidigare än 5 dagar innan. Om jag var du skulle jag meddela distriktet.

Något jag tror att många inte tänker på är att de flesta tävlingar som arrangeras i det här landet arrangeras utav ideelt arbetande människor som i de flesta fall även har ett jobb, en familj, ett gäng hästar vid sidan om. Man får även tänka på att utan dessa ideelt arbetande människor skulle det inte finnas så många tävlingar kvar.

Sen självklart, har man tagit på sig att arrangera så ska det ju skötas och man ska ju följa tr, absolut. Men jag kan inte förstå varför man ska göra en sån stor grej för att ett ryttarmedelande är sent utlagt?

Som ryttare så lär man sig med tiden vilka klubbar som är bra på att arrangera tävlingar och då får man välja bort de klubbar som är mindre bra på att arrangera.

Det bästa är ju att ringa/maila och fråga efter den informationen man vill åt om inte ryttarmedelandet eller startlistan ligger ute.

Fast att slänga ut ett RM är ju inte speciellt komplicerat och tar knappast en hel dag.!
Tar man på sig att sköta det så bör man nog ha planerat in det i sin "kalender"....

Sen är det ju även så att de som rider också många gånger har jobb eller skola, familj och ibland fler hästar att sköta.
Då kan det ibland vara bra om man får ryttarmeddelandet i god tid så man kan planera lite.
Har man bara en häst och den är inackorderad, samt är fri på helgerna så är det klart man inte har något större behov av att se ryttarmeddelandet innan...

Även om det är sjukt irriterande att behöva sitta och vänta, och ta upp massa tid på att kolla hemsidan hela tiden :p

Fasst ett Ryttarmeddelande tar ju inte lång tid att skriva ihop. När jag varit tävlingsledare har jag förberett ryttarmeddelandet i förväg och när anmälningstiden gått ut fyller jag bara på med antalet starter i varje klass. Sedan publiceras Ryttarmeddelandet. På det viset har jag kunnat skriva ryttarmeddelandet när jag haft tid och bara ägna en kvart åt det efter att anmälningstiden gått ut.

Som jag skrev tycker jag inte att just ett sent ryttarmeddelande är en så stor grej, det var bara ett exempel. Jag var alltså mer nyfiken på vad som händer/görs, osv. när det är arrangörerna som inte följer tr.

Fasst ett Ryttarmeddelande tar ju inte lång tid att skriva ihop. När jag varit tävlingsledare har jag förberett ryttarmeddelandet i förväg och när anmälningstiden gått ut fyller jag bara på med antalet starter i varje klass. Sedan publiceras Ryttarmeddelandet. På det viset har jag kunnat skriva ryttarmeddelandet när jag haft tid och bara ägna en kvart åt det efter att anmälningstiden gått ut.

Men man har ju rätt att återta sin anmälan 5 dagar innan tävling så kan det vara lite svårt att fylla i antalet rätt starter när anmälningstiden går ut.

Vad jag ville med mitt inlägg var att folk kan tänka lite på att det är ideelt arbetande människor som oftast arrangerar tävlingar och att man faktiskt kan tänka lite på det innan man börjar dra igång med att rapportera till distrikt osv. Självklart får man ju se till att planera om man har ansvar över såna här bitar men ibland är det kanske inte alltid det blir som man tänkt sig?

Jag vet inte om du läste men jag skrev även att självklart ska man ju följa tr som arrangör, men att man inte behöver göra en sån stor grej utav en sån enkel sak som att ryttarmedelandet är sent inlagt. Varför inte maila arrangören eller ringa och fråga om man nu måste planera så mycket inför en tävling att man måste vara ute flera dagar innan för att få ihop det?

Men man har ju rätt att återta sin anmälan 5 dagar innan tävling så kan det vara lite svårt att fylla i antalet rätt starter när anmälningstiden går ut.

Fortfarande kan man ju skriva hur många som är anmälda, så man som ryttare vet om det är 5, 40 eller 120. Sen förstår väll alla att man inte vet något säkert fören startlistorna kommit ut.

Edit: Nu mera kan man ju som ryttare se hur många anmälda det är i tävlingsdatabasen, så man behöver knappt skriva det i ryttarmeddelandet.

Sorry för trådkap, men vart i tdb ser man det? Tycker jag har letat o letat....

Tack på förhand!

Sök reda på den aktuella tävlingen (gäller ju bara tävlingar som är anslutna) och sen får du upp en menyrad där du kan kolla både häst/ryttarlistor och listor för varje klass.

Sen för att återgå till TS fråga: Det är nog tyvärr så att det inte händer så mycket för en sån här sak. Kan tänka mig att det borde tas upp på överdomarrapporten och sen är det upp till distriktet att agera. På sin höjd så blir det en anmärkning.

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 559
Senast: iNHALE
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan I början av månaden ställde jag ut min Islandshäst på lösdrift. Allt verkade vara frid och fröjd. Hon var lite tröttare i ridningen, men...
Svar
15
· Visningar
1 797
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈