olyckshändelse

D

dyrre

Igår när jag longerade min foderhäst som jag bara hafft i 3 veckor så hände den hämskaste olycka jag varit med om. Hästen en 6 årig fullblodsvalack hoppar över staketet och fastnar och river upp ena frambenet. Vi åkte akut in till ulltuna men där får vi veta att det inte finns något att göra och att hästen tyvärr måste avlivas.
Jag känner mig helt förstörd. Jag vet ju att det var en olyckshändelse men det känns ändå som att jag har dödat en häst.
 
Sv: olyckshändelse

Lider med dig:cry:
Detta är ju typ ett exempel på skräckscenarie som man bävar för och hoppas att det aldrig skall hända.Men tyvärr så händer ju olyckor,försök att inte ta på dig skulden(vet att det är lätt att säga):cry: :cry: :cry:
 
Sv: olyckshändelse

Hur går man vidare efter en sån här olycka? Jag känner mig inte alls motiverad att åka till stallet igen. Kommer bara bli mer deppig när jag ser hans tomma box.
 
Sv: olyckshändelse

usch vad hemskt.Det enda du kan göra är att låta det ta tid att komma över det värsta.Ev gå och prata med någon om det blir för jobbigt.Tröst kramar till dig.
 
Sv: olyckshändelse

Känner mig ansvarig för olyckan fast jag vet att det var en olyckshändelse som hade kunnat hänt vem som helst.
Tänker tankar som att jag borde ha ridit isället för longerat då skulle han inte varit död nu.
 
Sv: olyckshändelse

nä men stackare :crazy:
*tröstkram*
inte ditt fel... olyckor händer!!!

du går vidare genom att träffa nya hästar, finns alltid hästar som mår dåligt som oxå behöver tröst! så har du gjort en god gärning + fått stöd själv:) hästar är världsbäst på å trösta!
 
Sv: olyckshändelse

din stackare lider med dig, va sa ägarn då när du ringde henne och berätta va som hade hänt??:crazy: :cry: :confused: Hoppas att du hittar en ny häst snart!!
 
Sv: olyckshändelse

usch vad hemskt.. massor av tröstkramar. tyvärr händer ju olyckor men man tror ju aldrig att det ska hända en själv. prata med någon om det, hur du känner och allt sånt... hoppas att ägaren förstår vad som hände annars kan det ju vara ännu jobbigare om någon lägger skulden på en för en sån hemsk händelse...
 
Sv: olyckshändelse

Ägaren till hästen hade precis köpt honom och jag skulle bara ha honom över sommaren.
Ägaren är stallchef och rider svår fälttävlan så meningen var att hästen skulle bil hennens nya fälttävlans häst.
Det var ägaren som tog beslutet om avlivning.
Jag tror kanske att han hade kunnat funka som promenad häst men inte hållt för tävling.
Dom som har hästar som arbete har väll inte råd att ha en häst bara som promenad häst så då avlivar dom heldre för att få ut försäkringspengar.
Tråkit att det behöver vara så!
 
Sv: olyckshändelse

Jag har inte pratat med hon som ägde hästen idag. vet att jag måste ringa henne men vet inte riktigt vad jag ska säja.
 
Sv: olyckshändelse

ring å säg att du är hemskt ledsen, vad mer kan du göra lixom... fråga om det är nått du kan göra...tror att det kommer av sig själv...
om det blir tvärtyst så kan du ju säg att hon kan ringa när hon känner sig redo eller om hon undrar över nått av det som hände osv...antar att både hon och du är chockade å ledsna...
 
Sv: olyckshändelse

Men gud vad hemskt, okej om hästen hade varit sjuk och man viste om att den skulle gå bort men det där är hemskt:cry: Usch, kommer ihåg när min första ponny gick bort, var i skolan när jag fick reda på det...:crazy: Hoppas allt löser sig med ägare osv och att du kommer över det och hittar en ny fin häst:idea: Skickar som dom andra tröstkramar till dig.
 
Sv: olyckshändelse

tycker synd om dej! Men olyckor kan alltid hända, och det är alltid jobbit, men jag tror inte du behöver vara rädd elelr orolig över att hästens ägare, kommer va arg eller likande, vist det är alltid tråkigt sådasnt som händer, ochj hon kanskte trodde på hästen, men jag tror faktiskt att hon tänker mer på dej, en på sig själv, skulle iaf jag gjort i samma läge, som vuxen äldre brukar man kuna hantera saker och ting bättre, en yngre osv.
*nu vet juh inte jag hur gammal du är*
 
Sv: olyckshändelse

usch vad hemskt !:( Tiden läker alla sår. tusen kramar !
 
Sv: olyckshändelse

vore ja dig så skulle ja ringa ägarn och berätta va som har hänt och du är hemskt ledsen, och säg att det va en olycka, :cry: lever hästen??
 
Sv: olyckshändelse

Oh, din stackare:cry: , jag lider med dig! Nu som tur va behovde jag inte avliva min, men veterinaren trodde det nar han sag henne forst. Och jag kande all skuld, samma dag borjade mina forlossningsverkar, sa jag lag pa forlossningen o grat for min hast. Men , det var en olycka, och olyckor hander! Forsok att inte klandra dig sjalv, det hade hant vem det an var som var dar just da!
Massor av styrkekramar till dig!!
 
Sv: olyckshändelse

Jag har ett eget fullblods sto som ska föla om en månad så jag ska försöka koncentrera mig mig på henne och fölet och inte tänka så mycket på det som hände
 
Sv: olyckshändelse

usch va hemskt.. min ena foderhäst (eller mer syrrans) fick avlivas idag. Vi har tagt hand om honom i mer än tio år, men en kombination av artros och kolik som kommer tillbaka gjorde att han fick tas bort. Han fick akut kolik idag igen. :cry: Fina svarta nordsvensken:cry:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 373
Senast: mars
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 983
Hästvård Min häst har stått på boxvila med stödbandage på ena frambenet i en vecka pga misstänkt spricka. Igår röntgade vi igen, kunde inte se...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp