Sv: Olyckor

Man blir lite småskraj när man läser vad vissa har varit med om :crazy:

Har inte direkt hållt på med fälttävlan utan mer vanlig skogsridning. Fast det har hänt en del där oxå :angel: åkte av en gång och hamnade under ponnyn o skadade knäet (känns fortfarande ibland fast smärtan är svår att förklara..det typ kittlas o gör ont samtidigt) ..o en annan gång fick min ponny panik när vi skulle köra in henne..fastnade med foten i repet som var fastsatt i selen (fråga mig inte hur jag fastnade!) så man släpades med en bit men båda klarade sig som tur var.

Har aldrig trillat av vid fälttävlan. Red en del på ponny och någon enstaka på häst.
Min syrra har där emot trillat av några gånger, men inte skadat sig. Hon har alltid "siktat" in sig på mjuklanding typ lerhögar och dylikt :devil:

Gud vad hemskt det där klippet såg ut! Tycker synd om dig. Har själv aldrig trillat av i terrängen. Min mosters kompis däremot bröt nacken (Galopperade i skogen, fick en gren på struphuvudet). Tycker synd om er alla som trillar av i naturen... Måste göra ont.. :crazy:

Murray skrev:
Jag har mina två omkullridningar på film, som tur var var ingen av dom så farliga och hästarna och jag klarade oss bra båda gångerna.
Här är med ponnyn för länge sedan, första gången jag skulle ta den "baklänges" och det sitter fortfarande i. Andra gången var också på botkyrka med storhästen. För hög fart och han kom i botten av hindret (brunnen), hinner inte få upp benen och slår i/fastnar med knäna och tippar omkull uppe på hindret och jag hamnade på andra sidan hindret. Tycker inte om att titta på den flmen eftersom jag får så dåligt samvete (kommer aldrig göra om det!), så den vill jag inte lägga ut här.
Vilke juste ponny du hade då, som höll så bra koll på benen att h*n inte trampade på dig! tur i oturen!

Går det att hoppa det åt andra hållet?? Blir det inte jättehögt då?

Jodå visst har man hamnat under och hästen över några gånger. Allvarligt en gång och då blev det till att ligga på sjukhus och stirra i taket två veckor.. mindre kul faktiskt. Men ger man sig in i leken får man leken tåla och nu är vi på G till nästa tävlingssäsong igen..

Åt vilket håll menar du skulle bli högre? Coffinen är jätteenkel om man kommer från rätt håll (dvs. det hållet jag inte kommer från på filmen). Själva hindrena är ju väldigt låga men ligger i på två "toppar liksom". Kruxet med att ta det baklänges är att det blir lite nerförsbacke, det var därför jag tappade balansen och åker fram, för att jag inte trodde det var så mycket lut.

Jo, hon är underbar. Missade huvudet precis, men tror hon trampade mig i magen (inte så mycket att det gjorde alltför ont). När hon märkte att jag var under henne tvärnitade hon för att inte trampa på mig :love: . Sen dök hon med huvudet i närmaste grästuva :smirk:

Det hade regnat i 2 veckor typ...
Sista hindret var vattenhindret, En jätte brant backe ner.. nerhopp i vatten sen upphopp..
Men funktionärerna hann inte ösa ur vattnet som kom över max gränsen för vattengränsen 70-80cm?
Så när jag kom och skulle droppa ner, så var vattnet för högt och otroligt dyigt, så min häst fastnade med fram fötterna när hon hoppat ner å rumplade runt av bara farten..så jag kom under vattnet med henne över mig.Hon hostade vatten i 2dagar efter, jag fick åka till sjukhuset och skint huvet å kolla armen.
Men som tur var så var det inget allvarligt bara brodd märken i handleden..

ÅHH jag var så j*vla arg!!
Om jag kom i mål som var 10m efter vatten hindret så hade jag vunnit!!!Och desutom var det med EM kval..

Åt det hållet du inte hoppar åt! Men det kanske bara ser ut så, men jag tycker att nedhoppet när du hoppar på filmen ser långt ner ut. Men så är jag feg också :p

En på mitt terrängläger ramla av i vattnet och hästen ställde sig på henne, så tränaren fick rusa fram och dra bort hästen.Om det inte sett så läskigt ut skulle det nästan varit komiskt...:(

Jag ramlade av och hade sönder ett par ben i ena axeln för ett par år sen när jag hoppade terräng på ett ridläger. :smirk:

jeg har ramlet av i terrenget to ganger.. men aldri skadet meg..
vi var og så på EM på blenheim nå i sommer og der var det kunn en som ramlet. han og hesten fikk ingen skader. :smirk:

Har endast gårr omkull en gång på tävling och en gång på träning.. terräng asså . Det var på Nordiska Mästerskapen jag gick omkull men det gick bra får både mig och min häst. Men har fått åka ambulans från terrängträning med tre brutna revben och en punkterad lunga. kanske ska tillägga att detta var med en 115 cm hög B-ponny.. Hehe.. Visst riskerna är högre men inte extremt höga

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 442
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 072
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 827
Senast: mars
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 771
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar