Olycka med höftledsluxation

kitos

Trådstartare
Min ena katt har råkat ut för en olycka diagnosen är ledluxation traumatisk och det är både höftled och armbåge höftledsluxation betyder att lårbenkulan har hoppat ur höftledsskålen.nu är veterinären dock lite oroliga att den ska hoppa ur igen.och beodrat "burvila" alltså att han ska vara där i buren i ca 3 veckor vilket inte fungerade nu.
Men ,han måste ju kissa och sådant hur lyfter jag honom till lådan ? Jag har lagt min arm under honom så menen är på var sida om armen längs med och hur farligt är det att han står på benen och tar några steg? I kattlådan ..? Helt galet svårt att få tillbaka honom i bur igen nu ligger han under min säng på begtänsad yta. Vad är viktigt att tänka på här.
 
Kan du inte stänga av en liten yta men så pass stor att en låda får plats? Fy vad jobbigt för er. Min ena har opererat bort båda sina lårbenskulor men tack och lov är det inte längre burvila som gäller efter det.
 
Hej ohen fram
benet hoppade oxå ur (armbågsfliuxation) men höftleden gick till operation .så nu är det burvila igen i 4 veckor .Det har gått en vecka nu. Vad kan man göra så han inte ska ha så tråkigt ? Och
finns det lugnande att ge tex till natten så man själv får sova?
 
Hej ohen fram
benet hoppade oxå ur (armbågsfliuxation) men höftleden gick till operation .så nu är det burvila igen i 4 veckor .Det har gått en vecka nu. Vad kan man göra så han inte ska ha så tråkigt ? Och
finns det lugnande att ge tex till natten så man själv får sova?
Slickmatta och annan typ av matberikning.
Gällande lugnande finns det en del olika preparat att skriva ut, prata med din veterinär.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 204
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Imorse när vi vaknade kunde hunden (hane, 22 månader) plötsligt inte resa sig upp. Han hade helt tappat kontrollen över sin bakdel. Vi...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 419
Senast: Aningsfull
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp