Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jackpot skrev:Absolut att man kan vara engagerad utan att äga paint eller ens en häst ! Klart "de" väljer att klanka på det. Det är enklare än att hoppa på en av landets mest respekterade uppfödare tex.
Jag älskar min paint,men de senaste åren har ja mer än en gång undrat varför jag inte har en quarter istället. VÄntar med psänning på nytt årsmöte och ny styrelse och lovar att hjälpa dem och jobba så mycket jag kan för att vi ska få tillbaka den trevliga stämning som rådde i föreningen förr. Och det vet jag att jag inte är ensam om.
Jackpot
jackpot skrev:Sanslöst!
De borde skämmas.Fast det gör de ju inte. De vill bara tjäna pengar. det är det enda det handlar om. Men pinsamt svar. Trr de folk är dumma i huudet så de inte förstår vad det handlar om.
Tycker de skulle ha avgått för länge sedan,förstår inte varför de klamrar sig fast. Jag och många med mig trodde att när nu den här M hoppade av, 6-e personen så skulle det väl ändå bli nyval, men inget händer???? Varför? Nu får vi medlmmar nog agera.
Var det någo som han läsa dey här skumme brevet som låg ute på hemsidan? Det är ju rena lekskolan alltihop.
Jackpot
jackpot skrev:namninsamling och krav på avgång. Den här artikeln säger ju en del. en rasrepresentant som påstår att inte föreningen fått information om att det är förbjudet att avla på ston som är positiva. Skandal och detta ihop med allt annat som hänt.
Jackpot
Mike skrev:Stämma styrelsen till nytt årsmöte.
Jag har redan skrivit om detta i tidigare inlägg,
men som vanligt verkar inget hända.
Exakt hr detta kan göras står i föreningens stadgar.
Inte konstigt tt dom klamrar sig kvar, då föreningen skall betala deras och dotterns resa till USA.
/Mike
Mike skrev:Vad säger stadgarna om beslutsför styrelse?
Är styrelsen i sitt antal inte beslutsför, måste extra årsmöte kallas.
Styrelsen kan ju i så fall inte ta några beslut.
/Mike
Oj oj oj...vilken cirkus! Jag är inte insatt och jag vet väl för lite om OLW...Är inte säker på vem som tycker vad längre. Kanske skönt att man inte köpt ren paint nu utan skickar mitt korsningssto till en painthingst...smyger mig således åt painthållet...med tvekan:smirk:Mike skrev:/Mike - köper quarter istället
Lite är det ju folket som gör föreningen. Jag smyger in åt painthållet nu genom att betäcka en ASVH-reggad häst med en ren paint...tanken finns ju att skaffa ren paint sen (såg en underbar liten hingst hos hingsthållaren, ny för i år ) men är föreningen inte mer samlad än så här blir jag definitivt inte medlem där...Är ju medlem i en bra WRAS-ansluten westernklubb och det får i såfall räcka...och det gynnar ju inte paintföreningen i långa loppetRroxy skrev:Hej
Jag kan till en viss del förstå folkets tveksamhet till rasen den sista tiden. Men samtidigt tycker jag att det e synd att ett fåtals människors handlingar ska göra så att själva hästrasen blir ratad!!!
Rasen i sig är ju en trevlig och fin ras, så man önskar ju att folk i längden kan bortse från en liten skaras oseriösa handlingar som rör rasen.
Det e ju trots allt hästen och inte folket man väljer.....
// Rroxy
Piraja skrev:Lite är det ju folket som gör föreningen. Jag smyger in åt painthållet nu genom att betäcka en ASVH-reggad häst med en ren paint...tanken finns ju att skaffa ren paint sen (såg en underbar liten hingst hos hingsthållaren, ny för i år ) men är föreningen inte mer samlad än så här blir jag definitivt inte medlem där...Är ju medlem i en bra WRAS-ansluten westernklubb och det får i såfall räcka...och det gynnar ju inte paintföreningen i långa loppet
Jag tycker att det är väldigt synd att detta har fått såna proportioner för det överskuggar rasen som helhet. Om styrelsen inte gör det den ska måste den bort. Att det sen finns skilda åsikter om bl.a. OLW m.m. är ju naturligt och inte nåt som skrämmer mig. Just de bitarna ska väl inte få överskugga rasens förträfflighet i allt annat? Viktigast är att man kan enas kring rasen i första hand.