olja som tillskott

Sv: olja som tillskott

Vád jag vet var det all slags olja som var smörjande för tarmen, men det kanske är bara paraffinolja`? Tror ändå det är bra att ge lite olja, har för mig vår djursjukvårdslärare sa att vanlig matolja smörjde me, och hon har jobbat på Strömsholm på hästkliniken.

Alla oljor oavsett har hullbyggande effekt, eftersom de innehåller ren energi (Mj).

Alla oljor oavsett har hullbyggande effekt, eftersom de innehåller ren energi (Mj).

Jo, sant, men mina erfarenheter är att rapsolja är det bästa i oljeväg just för hullet. Billigast också.

Linfröolja tycker jag ger så fina resultat på pälsen att jag inte vågar sluta ge det, trots att jag ger rapsolja.

Oj, är tråden fortfarande igång? Då kan jag meddela att rapsolja, kornkross o lucern tillsammans med en avmaskning (som var välbehövd, tror att säljarn hittade på sista avmaskningen:angel:) har gjort susen!

Oj, är tråden fortfarande igång? Då kan jag meddela att rapsolja, kornkross o lucern tillsammans med en avmaskning (som var välbehövd, tror att säljarn hittade på sista avmaskningen:angel:) har gjort susen!

Hade varit mer förnuftigt göra en analys ifall mask finns och därefter sätta in ev åtgärder.

Hade varit mer förnuftigt göra en analys ifall mask finns och därefter sätta in ev åtgärder.

Det var det jag gjorde, skickade in kolla masken. Avmaskningen var välbehövd för att provresultatet visade mycket mask, annars hade jag ju inte vetat det... Glömde att man måste vara väldigt utförlig på Buke:angel:.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka