Olja - 100gram = x dl?

_Runaway_

Trådstartare
Har räknat om foderstaten till pållen nu, och har tänkt ge 150 gram olja. Men hur många deciliter är det, är det så enkelt som 1,5dl?

Har använt mig av boken "utfodringsrek. för häst" och hittat energivärdet för vegetabilisk olja, men frågan är ju vilken olja det gäller. Är alla oljor lika rika på energi? Vilken ska jag välja? Det står bara "Vegetabiliskt fett (olja) 31.3MJ/kg foder"

Sv: Olja - 100gram = x dl?

Väg! :) Jag kan inte svara på hur mycket det är, men om tex 1 liter är 1 kg så stämmer det ju som du säger.

Ska du ge olja för att få upp energin i foderstaten? Då kan du ju ta vanlig rapsolja tex från mataffären. Det gjorde jag förr.

Sv: Olja - 100gram = x dl?

Det står på förpackningen. Vi har tre olika oljor hemma det står samma på alla 100 gram = 1,1 dl.

Vilket betyder att 1dl olja = 90 gram

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 620
Senast: Irival
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 342
Senast: isafore
·
Foder & Strö Behöver lite råd angående min hästs foderstat. Har gett det som ingår i stallhyran plus att jag köpt till hackad strå. Hon har fått...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: TessieW
·
Hundhälsa Viktor har ju alltid varit svårfödd, och inte blev det bättre av kastrering heller. Jag har inväntat att han ska bli äldre, och i övrigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 787
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka