Sv: Olika synpunkter på NH?
Det du gör i början utav klippet, vad har det för syfte?=)
Men vafan, hade skrivit värsta bra svaret och så försvann det försöker igen..
Jag har aldrig upplevt att vi ska driva hästen ifrån oss på volt, tvärtom jobbar vi alltid för att få hästen att vilja vara med oss eftersom vi vill kunna jobba med hästen även utan lina eller rundcorall. Här är en liten filmsnutt där jag jobbar med unghästen, fokus är alltid på att han ska vilja vara med mig.
Jag vill också att träningen ska bli som en lek, något kul vi gör tillsammans och att hästen ska vara glad och extrovert.
Den duktigaste tränaren jag tränat för är David Lichman (5-stjärnig) och han jobbar inte alls med att hästarna ska vara undergivna eller så. Licensierade Parellitränare åker minst en gång per år till Parelli för att uppdatera sig, jag kan tänka mig att det finns ett gäng människor som tränat enligt Parelli för flera år sedan och kallar sig Parellitränare trots att de inte är licensierade och att de kanske jobbar enligt gamla principer.
Vilka tränare upplever du jobbar så som du beskriver?
Angående True Connection så kan du googla på "true connection rebecca harris" så får du en massa bra träffar. Hon kommer till Sverige ganska ofta, men jag vet inte om hon är en av "grundarna", jag tror inte det. Men hon föreläser och undervisar bra
Det du gör i början utav klippet, vad har det för syfte?=)