Olika sadelmärken...

S

snickers

Har börjat titta efter ny sadel till min bruksnordis då min budgetsadel från hööks inte längre passer efter. Funderar på en globus clic eller kanske en henri de rivel..men vet ej vad som kan vara lämpligt...behöver råd.
Det ska vara en dressyr med djup sits och mycket stöd..vilket jag tror att de två sadlarna har...

Sv: Olika sadelmärken...

Edinburgh kanske passar?
Ljup sits,jag har dock inte sett din häst men en ren gissning :idea::bump::rofl:

Henri de rivel sadlarna är ju jättesköna! :smirk:

Det är vid bom på den ja har nu men "vid bom" skiljer sej ju ganska mycket på de olika sadelmärkena

Testade kompisens prestige igår det var en 16,5tum med en bomvid på 33 den låg riktigt bra fast ja tror att den skulle ligga ännu bättre om det var 34 på bomvidden.(Underbar sadel att rida i:rofl:)

En henri de rivel är en jättefin dressyrsadel. jag har själv en sådan på min ponny och jag tycker den dels sitter jättefint på henne och så gillar jag den mycket. själv får jag en jättefin sits och den är skön att sitta i!:rofl:

Jag kan sätta min häst på att en Prestige 33 (eller 34 för den delen) inte passar en så bred häst.
Så jag frågar dig igen - vad har han för bomvinkel´?

Jag framstår väl som dum nu men jag vet faktist inte vad han hhar för bomvinkel(vet inte hur man får fram det):smirk:
Testsade föresten en ny Kentaur dressyrsadel med bomvidd "4" Vilket ska vara bred den var tyvärr lte trång:(.men låg förövrigt bra på ryggen..

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 885
Senast: starcraft
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 462
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar