Olika roller, samma skådespelare

Men det är ju för att han bara kan spela den rollen... *duckar* :angel::D
För att spinna vidare på det så finns det en hel drös med skådespelare som liksom bara kan spela en typ av karaktär, och då fastnar den som man såg dom i först ;)

Sen finns det många, särskilt dom scenskolade engelsmännen har jag märkt, som kan bli hur många karaktärer som helst utan problem... fascinerande.

Då måste jag pausa och googla hen ;)
Det gör jag ofta, när sambon fräst ifrån ett par gånger att han inte vet (han kan väl kolla detta som ett kriterium i filmvalet..?).

Tipsar om IMDB! Bara att skriva serien/filmen en kollar på så kommer alla skådisar upp och sedan gå in på skådisen en känner igen så kommer alla serier/filmer hen varit med i upp. Hur snabbt och smidigt som helst! Mycket bättre än Google tycker jag, men det är ju bara min högst personliga åsikt :D

Andrew Scott har jag svårt att se som någon annan än Moriarty i Sherlock. Dock är han ju helt FANTASTISK i Fleabag så jag har börjat se honom med andra ögon.

Alla Doctor Who-skådespelare är ju Doctor Who för evigt också. Framför allt David Tennant. När jag ser honom in andra roller känns det som the doctor som spelar den andra rollen :D

Har ni svårt att se vissa skådespelare i nya roller? Jag kan ibland inte låta bli att förknippa en viss skådespelare med vad jag sett dem som tidigare, och som inte alls överensstämmer med det jag tittar på just nu.

Jag har precis börjat se "The Crown" med John Lithgow i rollen som Winston Churchill. Men jag kan inte sluta tänka på "Tredje klotet från solen"...
I just den serien får jag jätteproblem med Tobias Menzies.
När han dök upp i The Crown efter hand, tänkte jag bara på hans hemska våldtäktsscen som Jack Randall i Outlander. :crazy:
Har inte reagerat så när han har varit med i andra filmer/serier.

Men nej, jag har inte generella problem med det. Men hajar till ibland.

Kollar på Bloodline (Netflix) där Linda Cardellini spelar en av huvudrollerna, men jag kan inte se henne som någon annan än Samantha i ER/Cityakuten. Och då var det ändå 10-15 år sedan... :cautious:

Men det är ju för att han bara kan spela den rollen... *duckar* :angel::D
Och det är för att han är slö.:meh: Jag såg honom i Dödsdansen (Strindberg, kött-teater) och han var himla, himla bra. Jag hade faktiskt inte trott att han skulle vara så bra. Jag har svårt för honom - han själv kommer i vägen för rollerna liksom.

(Jag tror att Peter Stormare låg bakom regin på den finaste Don Giovanni jag sett. Jag tolkade Dona Annas friare och en ömsint För mitt högsta är hennes väl, som nyckeln till uppsättningen. Inte riktigt vad man förväntar sig av skurken i Fargo)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 529
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 985
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 945
Senast: Tofs
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 790
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka