FÖRLÅT om jag spoilade nu. Tänkte mig inte för![]()
Nädå! (Menar: såg det inte som spoiler, ingen fara!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FÖRLÅT om jag spoilade nu. Tänkte mig inte för![]()
Går det ens att spoila The Crown? Allt har ju redan häntFÖRLÅT om jag spoilade nu. Tänkte mig inte för![]()
Ja han är jättebra i den filmen! (Och det är en typ av film jag gillar) men första tanken var ändå: "Men åh, är mr Darcy med här också?!"Såg Colin Firth i Kingsman senast, han var bra.
Förvirrande också när andra har såna absoluta uppfattningar om skådespelares fack-roller som man själv inte har sett eller fått inpräntat. Som att Elijah Wood har det minsta att göra med bokserien Sagan Om Ringen. Skrevs ju långt innan han föddes.
Såg någon (seriös) film med Rowan Atkinson i huvudrollen. Mycket suspekt ställe att ha mr Bean på.
Vet inte om Ola Rapace eller Mikael Persbrandt spelat helyllekille någon gång men det känns lite svårsmält när jag tänker på det.
Tycker Jim Carrey är en riktigt bra skådis bara han lyckas hålla sitt ansikte under kontroll.Lite som att se Jim Carrey i Number 23, som är en thriller.Han gjorde det bra tycker jag! Bra film!
Jag gillar honom också, men han är ju ett praktexempel på att bli typecastad.... av förklarliga skäl.Tycker Jim Carrey är en riktigt bra skådis bara han lyckas hålla sitt ansikte under kontroll.![]()
Jim Parsons! Han är bara Sheldon för migSåg honom i ngt annat för ett tag sen, han kan ha spelat advokat (?). Satt liksom bara och väntade på "Bazinga!"
Rowan Atkinson är ju för alltid förknippad med Mr BeanOch de flesta Harry Potter-skådisarna. Har svårt att se dem i andra roller utan att tänka "Nämen där är ju Hermione/Harry/Ron/Draco/Ginny!" Undantaget är väl mer etablerade skådisar som Alan Rickman, Ralph Fiennes och Maggie Smith. De förknippar jag med många fler roller än HP.
Finns en dokumentär på Netflix om Jim Carrey när han spelade den lite udda amerikanska komikern vars namn jag nu absolut inte kommer ihåg. Tyckte den var väldigt intressant! Man får se lite av människan bakom ”weirdot” Jim Carrey också.Jag gillar honom också, men han är ju ett praktexempel på att bli typecastad.... av förklarliga skäl.![]()
Ska se om jag hittar den, tack! Jag tycker att han verkar vara en intressant människa.Finns en dokumentär på Netflix om Jim Carrey när han spelade den lite udda amerikanska komikern vars namn jag nu absolut inte kommer ihåg. Tyckte den var väldigt intressant! Man får se lite av människan bakom ”weirdot” Jim Carrey också.
Radcliffe går bättre än de andra "barnen" för mig.Han har ju äventyrat en hel del med olika roller! och olika typer av film och teater. De andra ser man inte så mycket?
Han har ju ingenting alls att göra med bokserien, däremot väldigt mycket att göra med filmserien.![]()
Fruktansvärt irriterandeJag tycker det är värre när de byter ut skådespelare. Fixar inte.
När han sen dök upp i The Crown gick min hjärna i baklås. Jag såg bara den ondskefulla psykopaten och liksom backade lite i soffan varje gång jag såg honomRiktigt bra skådespelare kan spela många olika roller utan att jag ser de gamla rollerna. Sämre skådespelare kan det inte. Vissa spelar samma roll alltid oavsett film/serie. Andra är kameleonter!
Tobias Menzies lyckades ju med konststycket att spela en normal person man har sympati för i samma serie som han (samtidigt) spelade en sadistisk psykopat som nog är det obehagligaste jag sett!