Olika ridhjälmar..

C

Contezza

Satt och tittade på några bilder från en distanstävling här hemma.
Tänkte då på att dom flesta ryttare hade en hjälm som såg ut som en cyckelhjälm..
Hur kan det komma sig?

Förmodligen för att de är lättast och skönast att ha på sig längre stunder, och har bäst ventilering, skulle jag kunna tänka mig.

Håller med ovanstående.
Man vill ha en så lätt och ventilerande hjälm som möjligt.
Jag har en svart från Börjes som heter Sport. Tror ej dom har den längre. Men den är iaf suverän.

Sen finns vissa av dessa ventilerade lättviktshjälmar i läckra färger också!
Det är stor skillnad att rida i en "traditionell kaskmodell" mot en ventilerad. Hjärnan kokar efter några timmar när det är varmt i den vanliga hjälmen.
Det ser ut som cykelhjälmar men det är faktiskt godkända ridhjälmar.

// Linda

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 298
Senast: MML
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 420
Senast: MimmiNO
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama