Olika ridhjälmar..

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Contezza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 860
C

Contezza

Satt och tittade på några bilder från en distanstävling här hemma.
Tänkte då på att dom flesta ryttare hade en hjälm som såg ut som en cyckelhjälm..
Hur kan det komma sig?

Förmodligen för att de är lättast och skönast att ha på sig längre stunder, och har bäst ventilering, skulle jag kunna tänka mig.

Håller med ovanstående.
Man vill ha en så lätt och ventilerande hjälm som möjligt.
Jag har en svart från Börjes som heter Sport. Tror ej dom har den längre. Men den är iaf suverän.

Sen finns vissa av dessa ventilerade lättviktshjälmar i läckra färger också!
Det är stor skillnad att rida i en "traditionell kaskmodell" mot en ventilerad. Hjärnan kokar efter några timmar när det är varmt i den vanliga hjälmen.
Det ser ut som cykelhjälmar men det är faktiskt godkända ridhjälmar.

// Linda

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
339
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
740
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 296
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10