Olika pupiller

tinna

Trådstartare
Min son (som nu är 19) har olika stora pupiller. Den ena är liten och dn andra är stor. Är det någon mer som har samma erfarenhet. Han har inte haft problem med det glasögon eller så, men ändå.

Sv: Olika pupiller

Jag fick det efter ett rejält slag i huvudet(svimmade med huvudet rätt ner i klinkersgolvet) Då ville läkarna genast göra en magnetröntgen. Men den visade inte på nåt(som jag alltid misstänkt, det är tomt där uppe)

Nu blir mina pupiller olika stora när jag är rejält stressad. Så när de är olika så är det en bra varningssignal på att jag ska lugna tempot lite.

Vad säger läkarna om din sons pupiller?

Mina kan ibland vara olika stora, dessutom är dom ofta stora bägge två, ser lite hög ut i perioder :). Dock ser jag dåligt och har både glasögon och linser, tror det hör ihop med det.

Min morbror har olika stora pupiller och hans yngsta dotter med. Inget någon av dem har lidit av. Kommentaren från min morbror om dotterns ögon var "jaja, det syns ju iallafall vem som är pappa till henne :love:"

Läkarna har aldrig kommenterat det. Jag bara kom att tänka på det, han är ju 19 år och har aldrig haft problem med det. Jag var mest bara nyfiken på om det är vanligt eller inte??

Jag hade en kollega förut som också hade så, men jag frågade faktiskt aldrig om det. Av någon anledning. Hennes pupiller var det stor skillnad på.

Det är lite skillnad på mina med, men man får titta bra noga om man ska se det.

Hade en klasskompis på låg & mellanstadiet som hade det.
Om jag inte minns fel så hade hon starr (minns ej om det var grå el. grön), vet ej om det hade med pupillerna att göra.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: trazel
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 764
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 579
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar