Olika grenar?

Mysaan

Trådstartare
Om jag fattat det hela rätt så finns det olika grenar inom western. Nu undrar jag vilka de olika grenarna är och vad de går ut på. Har aldrig hållt på med western men det har visat sig att min pålle verkar trivas bäst i den låga raka formen som westernhästar har.

Sv: Olika grenar?

Jag var minst lika förvirrad som dig för ett år sedan :D
Jag köpte mig en regelbok, åkte och tittade på tävlingar och bombaderade kompisarna med frågor! De börjar ge igen med frågor om engelsk ridning nu ;)
Fortfarande är det en del jag inte förstår men det har helt klarnat mycket!
Länken som Lina gav var bra!

Jag är med grön men har fastnat lite för western.har rudit typ allt utom det förut så det är väl dags att prova :)
var på ridskolan i nyköping förra helgen och såg lite...urkul. :)

Tack alla! Tack för länken den gjorde mig om möjligt ännu mer förvirrad men jag ska läsa igen och sedan får jag väl ta mig till en ridskola i närheten när de har Western clinic. Så kanske jag blir klokare.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Senast: linnsan
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA