old mac´s

angelaL

Trådstartare
Är det någon som har några erfarenheter av dessa häst djojor.
Min medryttarhäst är för tillfället barfota, och vi funderar på att låta honom vara barfota,

Vi tog av honom dojerna för att han skulle opereras och hovslagaren tyckte att han hade så fin hovkvalite att han lungt kunde gå barfota,

Men man kan ju inte rida dag efter dag på grusvägar med oskyddade tassar..

varför kan du inte rida honom oskodd om han har så bra hovkvalité???

en av pållarna går barfota hemma, rids ca 5gg/vecka och då ca 45min på grusvägar, inga problem alls... verkas dock bara var 16:e vecka då hon sliter precis lagom mycket...

men man ska givetvis inte dra alla över en kam...

skulle gärna använd gympadojor till min pålle om jag bara hittade några med rätt storlek... han klarar inte gå barfota fram men bak går det super...

jag har bra erfarenheter av old mac's men jag säger som föregående; vet ni av att han blir ömfotad eller?

Man behöver inte alltid gympaskor åt dem, även fast det kan vara bra att ha ifall det skulle behövas

Jag använder istället Easy boots men som tidigare sagt, jag använder bara dessa när hästen verkar ömfotad, tex när det varit torrt ute länge eller om jag vet att jag ska rida på nån speciellt hård och stenig väg. Annars rider jag barfota. Går utmärkt men man måste vara uppmärksam på hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 206
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar