Olagligt att ha häst alldeles ensam?

nexxa

Trådstartare
Visst är det olagligt att ha en häst alldeles själv? Det vill säga utan några kompisar att varken se elelr komma i kontakt med?

Sv: Olagligt att ha häst alldeles ensam?

Nej, det är inte olagligt och har aldrig varit.

Däremot tycker jag nog inte att det ska spela någon roll vad lagen säger, är man någorlunda vettig så har man inte häst ensam ändå.:idea:

Som sagt, nej det är inte olagligt men det rekommenderas väl att man inte har dem själv. Eller något i den stilen.

Det senaste är att man inte ska ha en häst helt ensam, men som sällskap räcker det att man antingen bosätter sig själv i hagen, köper en kanin eller ser till så att det finns tillräckligt med möss i stallet, typ...:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Liten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka