Öl- och vägtölt

Sv: Öl- och vägtölt

Svalan skrev:
Grattis till segern i öl-tölten, Malin! Skulle vara kul att vara med, men då måste jag nog få upp tölten på Svalur om vi ska kunna vara med på vägtölten.

För att vara med i öltölten krävs det ingen ren tölt, bara man sitter mjukt så. ;)

Var det inte en storhäst med för några år sen? Visserligen en som jag tror töltade men ändå... ;)

Jex och en tjej som heter Anne-Sofie red travare i tölt på vägtölten för ett gäng år sedan och så har saddlebreeden Amanda varit med något år.

/Malin

Amanda hade (nu är hon skadad och rids inte längre) flottare tölt än många isisar. Fantastisk häst att rida!

/Malin

marijaa skrev:
Oftast handlar det väl om att människan bakom kameran trycker av i rätt tid :idea: Annars kan man ju göra som jag och skaffa en kamera som tar 22 bilder på en sekund - då får man bergis alltid nån bild på just den där idealrörelsen :angel: :angel:

Får man fråga vad du har för kamera... :angel:

Svarar till er alla i ett inlägg.

Hjartagna - jajamensan det gjorde jag. Har du träffat honom när han stog där? eller hur vet du vem han är?

_saga_ - Tack så mycket! :)

IsisLisa - Jag ska hälsa honom det! :) Ja han är ju ingen jätteliten häst. har aldrig mätt honom men skulle gissa på att han är strax över 140 cm. Men det som gör att han ser stor ut är nog främst att han har så lång rygg. Sedan är ju jag rätt så liten också ;)

Någon som såg Logadís från Krycklinge och Ida???

Aila skrev:
Svarar till er alla i ett inlägg.

Hjartagna - jajamensan det gjorde jag. Har du träffat honom när han stog där? eller hur vet du vem han är?

_saga_ - Tack så mycket! :)

IsisLisa - Jag ska hälsa honom det! :) Ja han är ju ingen jätteliten häst. har aldrig mätt honom men skulle gissa på att han är strax över 140 cm. Men det som gör att han ser stor ut är nog främst att han har så lång rygg. Sedan är ju jag rätt så liten också ;)

Gö det du..:D hehe

Kul att Vepja var med på öl och vägtölten! Hon var med i min ridgrupp på lektion då hon var halvt dräktig, hoppas det blir ett fint halvsyskon till min mammas Brúda som också är efter Mökkur(hästen som jag har som profilbild.)

Glada skrev:
Eum tänkte mer på bild kvaliten med rätt ljus och skärpa att fånga en hästs rörelsen utan att det blir suddigt eller draget.. FOTORAFERINGEN är ju en helt annan sak..:rofl:

Fortfarande fotografens förtjänst tror jag. Det gäller ju att välja rätt ljus. Skärpa får man genom att trycka ner autofokus :angel: :p

Sen spelar naturligtvis kameran in. Har man bra objektiv (typ 2.8) kan man ta bra bilder i princip vilket ljus som helst...

Men man kan ha en bra kamera och det kan fortfarande bli kassa bilder ( tex. när någon annan lånar min kamera :D :D )

YellowGiraff skrev:
Får man fråga vad du har för kamera... :angel:

En Nikon D1 som jag köpte beg för 3000(kamerahuset)! :banana:
Visserligen proffskörd av en kollega till mig men den kostar ju 45000 från början så den har redan tjänat in sitt värde för mig ;) ;)

Jag jobbade där under flera perioder och hanterade honom en del. Jag var bland annat med når du hämtade hem honom. Tyckte jag kände igen honom på bilden och blev nyfiken på om det var den hästen jag trodde det var.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Mat Vad gillar ni för öl? Några bra tips? Jag har druckit en belgisk öl som heter Nonkel pater nu. Det är en ale från Belgien en intressant...
2
Svar
29
· Visningar
1 302
Senast: Fruentimber
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka