Öl- och vägtölt

Sv: Öl- och vägtölt

Gudvad häftigt ändå att rida ngn av de hästarna, tänk då skulle man vara lycklig :love:

Fina bilder btw Michis :)

Ingen som har bild när den där cissi rider assa? Kmr ihåg att det var ngn cissi som red en annan mörkbrun häst på SM i somras, men de kanske är en annan..?

Glada skrev:
Gudvad häftigt ändå att rida ngn av de hästarna, tänk då skulle man vara lycklig :love:

Fina bilder btw Michis :)

Ingen som har bild när den där cissi rider assa? Kmr ihåg att det var ngn cissi som red en annan mörkbrun häst på SM i somras, men de kanske är en annan..?
På SM i somras red samma Cissi sin egna häst Myrkva som mycket riktigt är mörkbrun! Tror det var i V1 och Dressyr. :)

Okej, tyckte det borde vara samma :idea: ibland kopplar hjärnan:d

har hon kvar Myrkva fortfarande..? förlåt om ja frågar mycket om denna cissi men man blir ju nyfiken på vem som får rida Ylva haganders hästar bara sådär ;) :)

Tyvärr kunde jag inte varken titta, hjälpa till eller deltaga i öl eller vägtölten i år eftersom det krockade med min kusins konståkningstävling där hon vann!!!
Det kommer nog bli nästa år istället och då satsar jag nog på väg-tölten om Svalur och jag lyckas finslipa tölten som är rätt så passtaktig.

Ja Cissi har kvar Myrkva och rider henne också.
Ingen får rida Ylvas hästar "bara sådär". Cissi och de andra som hjälper till har ridit mycket privat för YH och hjälpt i stallet. Ylva behöver endel hjälp då hon har många hästar och mycket att göra.
Själv jobbade jag på Fors i många år och det ingick i mitt jobba att motionsrida hästarna.

/Malin

Nej det förstod man ju, att hon inte släpper up vem som helst på dem, det skulle inte jag heller göra om ja hade så fina hästar:d Men lyxå den där Cissi iallafall ;)

Assa är en ängel att rida, älskar henne.
Vepja har en sån power, lagom kul att försöka ta en lugn skritt tur på henne när hon vilat en vecka!
Men min favorit i Ylvas "hästsamling" är lusitanon Jambo (Är pegasus i globen), gud vad jag saknar att rida den hästen.. Han är så go :love:

Cissi ska inte tävla Assa i vår, det ska Ylva göra själv...
och btw så är hon riktigt duktig, Cissi också, underbar liten tös :)

Glada skrev:
Nej det förstod man ju, att hon inte släpper up vem som helst på dem, det skulle inte jag heller göra om ja hade så fina hästar:d Men lyxå den där Cissi iallafall ;)

Mmm, hästarna hos Ylva är underbara :love:

Michis skrev:
Assa är en ängel att rida, älskar henne.
Vepja har en sån power, lagom kul att försöka ta en lugn skritt tur på henne när hon vilat en vecka!
Men min favorit i Ylvas "hästsamling" är lusitanon Jambo (Är pegasus i globen), gud vad jag saknar att rida den hästen.. Han är så go :love:

Cissi ska inte tävla Assa i vår, det ska Ylva göra själv...
och btw så är hon riktigt duktig, Cissi också, underbar liten tös :)
Okej, va kul! Så du känner denna omtalade Cissi ;) haha kändis kännare ;) Förlåt, fantassin av ord tog överhanden:rofl:

Hihihi, ja känner faktiskt åxå Cissi ;) :p

Ingen som har nåra fler bilder? Jag var med och tävlade så ja kunde inte ta så många bilder.. och dom jag tog blev inte så bra :(

Sariz skrev:
Hihihi, ja känner faktiskt åxå Cissi ;) :p

Ingen som har nåra fler bilder? Jag var med och tävlade så ja kunde inte ta så många bilder.. och dom jag tog blev inte så bra :(

Haha WOW den där Cissi har ju blivit mini kändis här inne:rofl: Stackarn helt oskyldig:smirk:

Här är en liten bild på mig å Flipi

flpppi.jpg

Michis, vad har du för kamera? Tkr den ser ut att fånga rörelser ganska bra..

*PUTT PUTT*

Ingen annan som har bilder och/eller var där och tävlade...?

Glada skrev:
Michis, vad har du för kamera? Tkr den ser ut att fånga rörelser ganska bra..
Oftast handlar det väl om att människan bakom kameran trycker av i rätt tid :idea: Annars kan man ju göra som jag och skaffa en kamera som tar 22 bilder på en sekund - då får man bergis alltid nån bild på just den där idealrörelsen :angel: :angel:

marijaa skrev:
Oftast handlar det väl om att människan bakom kameran trycker av i rätt tid :idea: Annars kan man ju göra som jag och skaffa en kamera som tar 22 bilder på en sekund - då får man bergis alltid nån bild på just den där idealrörelsen :angel: :angel:

Eum tänkte mer på bild kvaliten med rätt ljus och skärpa att fånga en hästs rörelsen utan att det blir suddigt eller draget.. FOTORAFERINGEN är ju en helt annan sak..:rofl:

Freyr skrev:
Tindravagtolt2.jpg

Tindra och jag på vägtölten. Tyvärr den enda bild jag har.
Jag tror Michis har flera bilder.

/Malin, som vann öl-tölten :D

Grattis till segern i öl-tölten, Malin! Skulle vara kul att vara med, men då måste jag nog få upp tölten på Svalur om vi ska kunna vara med på vägtölten.

Tack!
Och ett stort tack till Thrandur som lånade ut sin häst till mej i öl-tölten! :bow:

/Malin

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Mat Vad gillar ni för öl? Några bra tips? Jag har druckit en belgisk öl som heter Nonkel pater nu. Det är en ale från Belgien en intressant...
2
Svar
29
· Visningar
1 302
Senast: Fruentimber
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka