M
moe
Jag är ju väl medveten om att hundar ska ha fri tillgång till vatten men min hanhund har börjat "okynnesdricka". Det verkar som att han går och dricker direkt han har tråkigt (detta gäller maten också så numera tar jag bort all mat efter en halvtimme). Jag får fylla på skålen i ett vilket börjar vara MYCKET påfrestande. Och är han inte törstig så går han och spiller ut vattnet istället så hursomhelst är kålen alltid tom och vattnet antingen uppdrucket eller på golvet.
På nätterna sover vi med hundarna instängda med oss i sovrummet för lugnets skull och då får dom dricka det dom ska ha antingen innan vi går och lägger oss eller vänta till nästa morgon.
Nu har jag tagit bort vattenskålen och tänker ställa ner den om en timme igen men det känns inte heller bra. Hur tycker ni jag ska göra?
På nätterna sover vi med hundarna instängda med oss i sovrummet för lugnets skull och då får dom dricka det dom ska ha antingen innan vi går och lägger oss eller vänta till nästa morgon.
Nu har jag tagit bort vattenskålen och tänker ställa ner den om en timme igen men det känns inte heller bra. Hur tycker ni jag ska göra?
Senast ändrad av en moderator: