okej, udda blandras???

Nominous

Trådstartare
är det nån som någonsin sett en blandras av rottweiler och lhasa apso??? :eek: finns sånna valpar till salu på bl*cket nu... :crazy:

Sv: okej, udda blandras???

Que? Hur har detta gått till. Är det möjligt? Hur ser dom ut?

är du säker på att det inte är en rottweiler och en lhasa apso?
Om det är samma annons vi sett... valparna ser inte ut som blandraser tycker jag.

är du säker på att det inte är en rottweiler och en lhasa apso?
Om det är samma annons vi sett... valparna ser inte ut som blandraser tycker jag.

ahh ja hoppas de e så alltså... att de e två olika hundar. men dom visar ju två valpar och sen rottweilertiken som jag fattar e mamman... varför visa en helt annan hund än dom de säljes? om de skulle vara en rottweiler valp och en lhasa apso valp - vad gör den vuxna rottweilern med i bilden då??? :crazy:

har skickat ett mail till dom :D
väntar med spämning på svar.
fast du ha ju helt rätt nyponros: valprna ser ju ut att vara två olika raser - inte blandraser. men jag kollande alxrig på bilderna. men de verkar ju skumt att ha med den vuxna.. hmm
svar kommer... :)

En som jag pluggade ihop med hade å andra sidan en korsning rottweiler/tax så ingenting är omöjligt...

Borde vara totalt omöjligt...
Jag har fått lära mig att tiken MÅSTE stå upp vid parning om det ska bli resultat.
Funkar alltså inte med liggande tik, para kan de säkert men det blir inga valpar.
Vist riktigt ivriga hannar kan ju självklart hoppa upp och genomföra det även om de är mycket mindre än tiken.
Men tror att just de här raserna inte riktigt har den spänsten som krävs.
En jack rasel eller liknade tror jag allt om däremot:angel:

Jag minns inte vem som var mamma och pappa men det var på blocket och det var bilder o allt:P fast de var så små så jag vet inte hur de ser ut:d

Klart det blir valpar även om tiken ligger ner under akten, under förutsättning att hon är i höglöpet och att hanen är fertil :cool:

Jag har kanske fel, men jag har hört att det inte går om inte tiken står upp.
Har något med tikens långa äggledare att göra.
Men jag är ingen expert på området, har bara hört detta från flera olika håll.

Ojoj inte konstigt att det föds konstiga blandraser då folk överlag verkar tro att det är så omöjligt för två väldigt olika raser att
få till det.

Det är inte omöjligt att två väldigt olika får till det, utan att tiken måste stå upp!
Det är en stor skilnad det!
Det inebär tex att en liten, vig och het på gröten hane mycket väl kan hoppa upp och klamra sig fast.

låter lite konstigt....

påminner mig om en liten dvärgpincher försökte sätta på min vovve jag hade(har tyvärr fått ny ägare, saknar henne så mkt)...
den lille saken skulle behöva stege för att komma upp och in i henne:o:angel:

Funkar alltså inte med liggande tik, para kan de säkert men det blir inga valpar.

Varför i fridens namn skulle det vara nödvändigt? Spermierna kan leva i flera dagar, det är ju inte i själva parningsögonblicket som befruktningen sker... Trodde du att hanen sprutar ända upp i äggledaren eller?

hihi...

hade det varit shi tzu istället för lhasa så kunde de bli råttskit!!! :D

hmm...låg nivå på skämt nu för mig...

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 718
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag: aldrig haft hund. Sjukdomsbekymmer som gör att jag inte klarar promenader någon dag i veckan men har i övrigt obegränsat med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 554
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit