Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..

Sv: Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..

Haha ja, fast vi vill mer visa westerhästen som seriös tävlingshäst, så folk får en annan syn av vad western är.

Det går att kombinera det;) Att visa användbarheten i stort. Gjorde en uppvisning på en vanlig ridklubb med min förra häst där jag anlitat några ungar som skulle vara kalvar som jag skulle driva över en bro bl.a. Sen visade jag lite från varje gren... Ridbanans grind öppnade jag själv under det att speakern presenterade oss i början. Flyttade pressänning, red över den sen. Ett reiningmönster la jag in också...bommar som jag ryggade genom i ett L och sen sidepass...Avslutade med att ta av allt inklusive träns och skickade på hästen på transporten som var inkörd på ridbanan och körde sen ut. Det var mycket populärt och ökade medlemskapet i westernklubben.;)

Det går att kombinera det;) Att visa användbarheten i stort. Gjorde en uppvisning på en vanlig ridklubb med min förra häst där jag anlitat några ungar som skulle vara kalvar som jag skulle driva över en bro bl.a. Sen visade jag lite från varje gren... Ridbanans grind öppnade jag själv under det att speakern presenterade oss i början. Flyttade pressänning, red över den sen. Ett reiningmönster la jag in också...bommar som jag ryggade genom i ett L och sen sidepass...Avslutade med att ta av allt inklusive träns och skickade på hästen på transporten som var inkörd på ridbanan och körde sen ut. Det var mycket populärt och ökade medlemskapet i westernklubben.;)

Ja, fast sen har vi både pleasure, w.riding, hunter som ska in:D

Eftersom ni är fler (jag var ju ensam) så kan ni ju lägga in flera inslag. Precis som du säger tror jag att det är viktigt att man inte "flänger" till det utan visar just kontrollen, av och på knapparna och harmonin.

¨Låter som en jätte trevlig uppvisning! jag hade blivit super imponerad,:bow:

Nae just det ja ;) men då tycker jag också så att ni kan göra lite olika "inslag" tex. att en kommer in först och kör lite westernriding, (speaker) eller någon pratar och förklarar lite vad det är för något osv, sen kommer kanske du in och kör lite pleasure.. ja ni kan ju göra allt på något snyggt och roligt sätt.

och så glöm inte musiken, den är faktiskt viktig. Ger mer stämning då. och att öva, så att det liksom flyter på och att alla vet vad dom ska göra ;)

*kl*
Och så kanske man kan få önska allra ödmjukast att det färdiga reslutatet filmas och hamnar i denna tråden? Pretty please? :)

Haha ja, men jag kan inte lägga in på dator för jag är tekniskt efterbliven! :smirk::D

Försök inte smita nu:) vi vill ju se!!!

Rid en uppvisning i bosal. Långt borta från nosgrimmor o annat elände!

Red också en juluppvisning en gång på en vanlig ridklubb, men det var länge sedan. Men det jag kommer ihåg imponerade mest på åskådarna var när vi avslutade med ett litet kort trailmönster utan träns, jag har för mig att vi travade över några bommar och backade sicksack mellan koner osv. Vi var två tjejer som red och bägge hästarna var tre år och inridna samma sommar, så vi gjorde inte något jätteavancerat, men det blev bra ändå. :)

*suck*

vi ska ha BARRELRACE.
en pleasure-häst på barrelrace? hrrrm.

satt och tänkte att vi kunde ha "låtsaskor" (människor) som vi skulle "cutta" eller något annat shownummer. Barrelrace blir lixom bara ett i "mängden" när alla hoppungar ska ha sina hoppdueller...
dessutom ska vi ha astrid lindgren tema på showen och barrelrace är väl inte det första man tänker på...

hjälp... hur kan jag övertala dem att skippa barrelracen? :cry:

(ja :cry: var lite överdrivet ;) )

Säg att barrelrace är en rodeogren och inte sorterar under tävlingsbegreppet westernridning

Håller med Bill, säg till dom att det är en rodeogren. Om dom fortfarande vill ha barrelrace, så kör ditt eget "pleasurebarrelrace" :D, jag skulle aldrig rida barrelrace på min pleasurehäst, inte värt att förstöra hästen bara för en juluppvisning. Gå in med en showpiffad häst och kör en lugn galopp, hästen i form, snygga byten osv. imponerar nog minst lika mycket :)

ja ska försöka prata med dem.
hästen som de vill att jag ska vara med har svårt att bära sig i galopp och inte påbörjad med byten :S

Skulle inte rida Barrel Race med den hästen...inte värt riskerna. Har själv gått omkull rätt ordentligt på en sådan uppvisning och då var hästen väl förberedd och tränad för saken (underlaget höll inte)...:cool:

Trail är ju roligt att titta på samtidigt som ni visar hur användbara och lydiga hästarna är. Kanske kombinerat med lite dressyr (vad heter westerndressyr? är det plessure?)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka