Sv: Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..
Ja...gör det
jag tror jag bara ska trava. som protest. haha
Ja...gör det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tror jag bara ska trava. som protest. haha
Säg att barrelrace är en rodeogren och inte sorterar under tävlingsbegreppet westernridning
Säg att barrelrace är en rodeogren och inte sorterar under tävlingsbegreppet westernridning
Okej, vad sägs om det här:
Vi är alla tre inne på banan samtidigt, paintarna på varsin sida om mig som går i mitten.
Alla tre utför samtidigt samma mönster samtidigt, paintarna rids och jag showmanshipar mönstret med Allie lös utan grimma eller någonting.
Efteråt kanske ena painten får visa sina galoppombyten och passage på relatvit långa tyglar, sen kanske något utan huvudlag.. och jag kanske slår in min häst i pressenning (julklapp) eller att han redan är inslagen från första början och jag ska öppna "julklappen" och sen gör vi mönstret... Ett löst upplägg men en början iaf!
Åh, nu är väl jag lite sent ute, men vad jag kom att tänka på som hade varit cool;
Be speakern säga åt publiken att det är dags för westerninslaget, "och som ni vet, är ju western vilda cowboys, så fram för en ordentlig applåd och tjoa ordentligt så kommer det nog några vildar" (sätt gärna på lite vild musik också)
Varpå du, eller gärna två, tre stycken kommer infarande i full fart med knallpulver och en massa 'yiiihaaa', gör något fartigt och fläktigt, valla en 'ko', gör ett sliding stop, men stanna sen.
Skaka på huvudena och gå fram till speakern (publiken lär tystna nånstans här), som i sin tur säger "nja.. det kanske inte är riktigt såhär"
På med passande lugn musik, plocka av diverse utrustning, sitt upp igen (om ni behöver hoppa av) och rid en imponerande spegelritt eller liknande, med knappt märkbara hjälper och sådär - breathtaking
Det skulle jag gilla att se, det ger ett igenkännande ansikte på fördomarna, men en ännu bättre inblick i det reala.
Hur du än lägger upp det, så blir det med all säkerhet häftigt, western är roligt att se på, inte minst för den häftiga utrustningen
Lycka till med julshowen! /Milla, som fick lära sig öppna och stänga grindar till häst en gång för herrans många år sen, i övrigt..
Okej, vad sägs om det här:
Vi är alla tre inne på banan samtidigt, paintarna på varsin sida om mig som går i mitten.
Alla tre utför samtidigt samma mönster samtidigt, paintarna rids och jag showmanshipar mönstret med Allie lös utan grimma eller någonting.
Efteråt kanske ena painten får visa sina galoppombyten och passage på relatvit långa tyglar, sen kanske något utan huvudlag.. och jag kanske slår in min häst i pressenning (julklapp) eller att han redan är inslagen från första början och jag ska öppna "julklappen" och sen gör vi mönstret... Ett löst upplägg men en början iaf!
Ja för de till hör rodeo grenarna.
På rodeos ser man ropinggrenar
, barrelrace, broncos, bullridning. sen har vi dom underbart söta barnen som vill göra som the bullriders fast dom rider på får och man skrattar så man gråter så ungerbart gulligt och kul.
Resten tillhör westernriding. Polebending är mer sånt dom gör på Highschool ans so on. Typ hurruskurry dagar. Märkte jag då jag bodde i CA i flera år.
Men sen ser man ju aldrig reining tävlingar blandat med plesure och Hunter halter utan de mästa är uppdelat till egena shower.
Min kompis i USA rider western och undrade varför vi blandar rodeogrenar med westerngrenar.
jag filmar inte, men kanske TS ??Hoppas du kan få nån att filma allt! Skulle gärna vilja se numret.
jag filmar inte, men kanske TS ??
Om du är motivet så .....Men du kan få filma om du vill Bill!