Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..

Sv: Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..

Något du måste visa är ju hur otroligt lydiga våra hästar är. Typ du ska gå av hästen och fixa något och då ställer du ju bara hästen lös mitt i manegen (förhoppningsvis är dina hästar så lydiga att du kan göra så.....) sen när du är klar så kallar du på din häst som självklart kommer. Fast kanske är du inte helt nöjd med var du parkerar din häst så du ber den backa utan att röra hästen såklart. Sen sitter du upp.

Sv: Okej, nu behöver jag hjälp.. Vi har..

Nu är det avklarat!

Vi knåpade ihop en kul show med rolig julmusik.
Det började med att alla tre red (inte jag, jag körde likadant fast från marken) en spegelritt i ett mönster där vi både visade spinn, sidepass och lite sådant, i skritt och trav.
Efter det så gjorde var och en sen grej, min tränares man började och red mönstret igen, fast utan huvudlad. Sen var det jag och jag gjorde samma mönster igen fast att Allie var lös brevis mig (folk vart mäkta imponerade).
Till sist körde min tränare, hon gjorde galopp ombyten mellan konerna där vi travat (tight!) och böt i vart tredje och avslutade med passage på halvlånga tyglar.
Det var en omtyckt show!
Tyvärr var det ingen som filmade, men jag har några bilder på Allie, efter showen.
Vi hade USA tema, då våra hästraser härstammar därifrån. En häst hade vitt glitter i svansen, allie hade rött och den sista hade blått.

Bilder (Allie är rentutav ful i kroppen just nu..) :
17091463.jpg

17091462.jpg

17091464.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka