Okej, Nu är jag arg!

Sv: Okej, Nu är jag arg!

Jag förstår din ilska.

Dock skulle jag i vilket fall som helst leta runt noga i området efter alla möjliga tänkbara ställen med stall, för en fölunge/åring växer ju och ska använda sin kropp så att den håller i alla år framöver, även utevistelse från 8-13 eller 14 är skrämmande lite. Den behöver röra på sig! Lösdrift är väl idealet, men åtminstone utevistelse 10-12 timmar per dygn.

Förstår inte varför man håller på med hästar om man som er stallchef kan ens tänka sig att ta in hästar efter endast 3 timmar i hagen... det är djur, vi har ansvaret för deras lycka, stimulans i livet mentalt och fysiskt och att de faktiskt får leva som just hästar... blir rädd :crazy:

Rätt av dig att reagera!
Tänk efter ordentligt vad du önskar du kunde ge din häst i livskvalitet och fundera noga om du tror att detta stallet kan ge er det, även om de låter hästarna vara ute 2 timmar mer.... Utevistelse och foderrutiner är ju A och O för hästar. Kan de inte få fri tillgång på grovfoder måste de fodras ofta!! (du kanske för övrigt kan hänga i ett hönät med massa hö/halm så din pålle står sig bättre och har mkt att tugga på i boxvilan?)

Hoppas det blir bättre för er!!!

Tyvärr, det enda stall som jag med säkerhet vet att det finns stallplats på är ännu värre. :crazy:

Om hon fodras vid ett så räcker maten tillräckligt länge, men det gör det ju inte om hon fodras redan vid tio...
Jag håller tummarna för att fler än jag reagerar på mötet i em.

hoppas det går bra på mötet!!

jag hade inte tolererat att min häst bara hade fått vara ute 3 timmar om dagen!

min är ute 11-12 timmar per dag å det tycker jag är jättebra!

glöm inte att uppdatera sen så vi får veta hur det gått!

Men kan du inte flytta så får du väl helt enkelt rätta dig efter dem-

Men man betalar ju för dessa tjänster, då får ju människorna får betalt. Då har man ju all rätt att kräva vissa saker.

Till trådskaparen; Stå på dig

Men kan du inte flytta så får du väl helt enkelt rätta dig efter dem-

De tycker jag är lite fel attityd, för som det är nu är det inte helt shysst mot hästen.:crazy:

Men däremot borde ni ju kunna komma överrens om en lösning. Om dom nu inte vill fodra i hagen får de väl ta ut din häst igen vid 12-13? elelr om du känner någon som för det mesta är i stallet den tiden och kanske kan kasta ut den. Skulle iaf inte jag ha nått problem att hjälpa nån med.

Det är klart att man ska få det som man betalar för. Men hon kan kanske inte kräva att hästarna ska gå ute längre än 3 timmar per dag? För antalet timmar står nog inte i kontraktet. Menar inte att gå emot, och jag tycker självklart också att hon ska stå på sig, men jag tror tyvärr inte att hon kommer att få resultat.

Hade det gällt något annat hade jag rättat mig efter dem (Har jag gjort x antal ggr) men itne när det gäller något som drabbar min häst.
Hon SKA vara ute mer än 3 timmar, så är det bara.
:crazy:

Men däremot borde ni ju kunna komma överrens om en lösning. Om dom nu inte vill fodra i hagen får de väl ta ut din häst igen vid 12-13? elelr om du känner någon som för det mesta är i stallet den tiden och kanske kan kasta ut den. Skulle iaf inte jag ha nått problem att hjälpa nån med.

Ta ut hästen vet jag att de inte gör. De åker hem direkt när hästarna fått sin lunch.

Jag har funderat lite och ska (efter att ha pratat med syster, det är hennes åring) fråga om vi inte kan få ha våra i en egen hage så de kan gå ute hela dagarna.
Fodra dem vid lunchen får väl jag göra helt enkelt det tar ju inga tider..
Får hoppas de går med på det bara..

Ja och jag förstår dig, för det är inte på något sätt hälsosamt.
Jag har erfarenheter ifrån det innan, och jag är bara rädd att de kommer att skita blekaste fan i vad du tycker. :(

Jag är SÅ glad att jag har eget stall.. Och jag förstår inte hur de kan göra så.. Jag som har 2 inhyrda hästar som 1 tjej har skulle aldrig göra något utan att prata med henne.
Jag kallar henne medansvarig över stallet. Då vi kommer överens o alla regler o tider och allt som egentligen rör stall, hagar o hästar o mat,..

Om jag va du skulle jag explodera. Håller tummar för att detta löser sej..

Ta ut hästen vet jag att de inte gör. De åker hem direkt när hästarna fått sin lunch.

Jag har funderat lite och ska (efter att ha pratat med syster, det är hennes åring) fråga om vi inte kan få ha våra i en egen hage så de kan gå ute hela dagarna.
Fodra dem vid lunchen får väl jag göra helt enkelt det tar ju inga tider..
Får hoppas de går med på det bara..

Det låter som ett bra förslag! Om det inte går igenom skulle iaf jag lämna ut unghästen på foder - för att ge den en så bra start i livet som möjligt. Trist för en själv däremot om man vill vara med från början. :(

Jag tycker det. Hon betalar och därför ska hennes ord gälla. Tre timmar i hage är alldeles för lite. Vänder man på tankesättet så om hästen rids 1-2 timmar om dygnet så står den inne i boxen 19-20 hom dygnet.
Totalt fel

Åhhh känner igen diskussionerna så väl. Nu har jag eget stall skönt o bestämma över sitt egna om man säger så, vill aldrig ha dessa diskuaaioner igen. kan tänka mig ha inackorderingar men blir det väldiga diskussioner gör jag det lika gärna själv. Mina pållar går ute mellan 6 på morgonen till 8 på kvällen. En häst ska inte stå inne i en box och glo, stackars hästar de är utedjur.

Jag hade min pålle uppstallad på ridskola, i privetstallet, ett tag. De släppte in ca 14 men vi privatryttare gjorde som så att man hade en kväll var så hästarna var ute till runt 7 sååå skönt för dem. Kan inte ni göra så, kan inte stallpersonalen ge era mat i hagen....herreuuud då skulle jag be dem dra. Inga hästvänner inte....
Vart ligger detta förbaskade ställe egentligen!

:bump:Du skall veta det att vissa kan betäka redan vid tidig ålder.chik:bump:
Jag förstår dig, jag har nästan samma problem.
Hästarna (sto+föl) kommer ut kl 11! och jag tar in vid sex-sju. På tok för lite utevistelse enligt mig. När jag flyttade dit fick jag veta att hästarna kom ut vid kl 9 och bara det tycker jag är sent!

Sen igår när jag kom till stallet hade de släppt ut en 1 års hingst med mina hästar! Ok risken att han skulle försöka betäcka nu är ju liten, men ändå! Jag vill ju veta vad som händer med mina hästar!

Jag får ont i magen av sånt

Mötet gick väl hyfsat ;)
Ingen av dem som jobbar i stallet på dagarna var där så dem kunde jag inte prata med.

Men våra hästar ska iaf börja gå ut på em, stallchefen erbjöd sig tom att ta ut dem ( :eek: :eek: ).
De kunde tydligen inte få en egen hage, men som sagt de ska få gå ut igen vid tre tiden så nu får de iaf lite mer utevistelse.
De ska börja tas in vid ett tydligen (sa de iaf) och under jullovet kommer hästarna tas in vid 2 varje dag.
:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: miumiu
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV