Okej att titta vindögt?

pollex

Trådstartare
Min 1,5-åring upptäckte idag att han kan titta ordentligt vindögt, till storasyskonens uppmuntrande skratt :p. Efteråt började jag fundera på om det är ”okej” för en sådan liten parvel att göra det? I min barndom hotades det med att ögonen skulle fastna i kors - så mycket som att det inte är sant har jag i alla fall begripit :p

Min 1,5-åring upptäckte idag att han kan titta ordentligt vindögt, till storasyskonens uppmuntrande skratt :p. Efteråt började jag fundera på om det är ”okej” för en sådan liten parvel att göra det? I min barndom hotades det med att ögonen skulle fastna i kors - så mycket som att det inte är sant har jag i alla fall begripit :p

Håll uppsikt, kan tyda på en svag synnerv = han kan utveckla vindögde på riktigt.

Jag skelade själv som liten, hade glasögon (utan skelning, den försvann ganska fort) till i 7:an, sen växte mitt synfel bort helt :)

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: cewe
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 948
Senast: linnsan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård