Öka kraven

M

Meanwhile

När man lär in nya tricks tycker jag det är svårt att hitta en lagom takt i att öka kraven. Jag menar först är man ju glad för alla försök att göra rätt och klickar på allt. När det är helt färdigt klickar man bara vid helt rätt utfört moment. Men däremellan? När man vill att beteendet ska bli mer förfinat utan att hunden tappar intresset? När belöningen uteblir tror min hund att jag är ute efter något annat och försöker andra kommandon. Så får jag backa. Jag tror jag kanske har för bråttom eller tar det i för stora steg? Hur brukar ni göra?

Sv: Öka kraven

Oj, ursäkta, det här skulle ha varit på hundforumet, ber moderatorn flytta tråden.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 206
Senast: Marje
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 613
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka