T

Trudy

Hej hej, ny här..
Har för en vecka sen fått hem världens finaste lilla kille (dvärgvädur)
han är hur cool som helst, modig, nyfiken och kelig..
Men, flera gånger har han kissat på mig när jag haft honom i mitt knä och gosat,, varför??
Han är väldigt lugn och inte alls lättskrämd så jag tror inte det är för att han är rädd eller inte tycker om mig, men det är lite besvärligt då jag måste byta kläder hela tiden, haha..
Hur ska jag få honom att sluta med det, jag vill ju lixom inte skälla på honom, det är ju trots allt naturligt att gå på toa ibland....

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ojojoj

Han vill visa för alla att du är "hans" :P Han revirmärker helt enkelt, enda sättet att få honom att sluta är att kastrera tyvärr... Ett problem som många har med sina pojkar:rofl:

Harmoni skrev:
Han vill visa för alla att du är "hans" :P Han revirmärker helt enkelt, enda sättet att få honom att sluta är att kastrera tyvärr... Ett problem som många har med sina pojkar:rofl:

Jaså, du finns här med?! Skoj skoj!
Detta är Sanna, Tulkas på K-net du vet!! :rofl:

Men, han är ju bara åtta veckor!! JAg får helt enkelt stå ut tills han blir lite äldre och kan kastreras då eller?
Tur iallafall att han tycker att jag är hans, det är mysigt..

Självklart Sanna :P

Han kan vara väldigt revirmarkerande bara, visst det låter liite tidigt, men vissa kan vara sådana. Och ja, om han fortsätter med det beteendet även när han blir äldre så får du kastrera då :)

Min kaninhane var PRECIS sådär när han var liten! Han kissade på alla i familjen när man hade honom i knäet och gosade. Han började göra detta när han var runt 9v. Detta slutade han med när han blev lite större. Nu är han 9 månader, och har inte gjort det sedan han var runt 4 månader.

Vad skönt att höra, hoppas min lille slutar han med snart!
Tack för era svar allihopa!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 753
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund som jag känner att jag börjar tappa 'greppet' om. Jag har ångest över att jag inte reagerade när vi kollade på...
2
Svar
27
· Visningar
3 931
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar