Malin_L

Trådstartare
Jag tror jag har världens glupskaste hund!
Sambon skulle låta han smaka lite glass, från en glasspinne (inga trista du-ska-inte-ha-hund kommentarer nu tack) när det bara var lite kvar och hunden knycker hela pinnen och sväljer den hel :eek: .
Sambon kommer in förtvivlad och frågar vad vi ska göra. Letar fram nummret till jourvet och får tipset parafinolja. Och att pinnen troligtvis kommer ut på naturlig väg!
Har era hundar gjort nåt tokigt så man börjar fundera på vad man har för monster!

Sv: Ojojoj!

Vår hund svalde också en glasspinne på exakt samma sätt som du beskrev. Men vi fick rådet att kräka honom med en matsked salt. Plupp, så kom hela glasspinnen upp på några sekunder bara.

Jaså!
Ja det borde finnas mer än ett sätt att få en glasspinne ur en hund!
Det hade ju varit bra om man fick upp den på en gång så man slipper vänta!

Ni kan ju trösta er med att om pinnen är hel brukar det inte vara någon fara iaf och dom kommer ut på naturlig väg så småningom. Vi brukar också låta hundarna äta glass med oss direkt från pinnen. Som att det skulle gör mig till en dålig hundägare *fnys* :smirk: .

Notera också att hundars magsyra ska kunna smälta ben, till skillnad från oss veklingar. Har svårt att tro att en slät glasspinne kan göra någon skada.

Att jag skrev så, om dålig hundägare är, för att det alltid brukar vara nån som kommer med den kommentaren!
Jag tror att pinnen var hel, jag hade gått in medans sambon gav han glass.
Vet sa att den skulle komma ut på naturlig väg om ett par dagar!

tja, våran "pucko-hund" (nä då, hon e världens goaste) har lite tokiga saker för sej.. en morgon hittade vi henne såhär.. ja tror hon ville ut på en joggingtur...

pucko.jpg

Malin_Orebro skrev:
Att jag skrev så, om dålig hundägare är, för att det alltid brukar vara nån som kommer med den kommentaren!
Jag tror att pinnen var hel, jag hade gått in medans sambon gav han glass.
Vet sa att den skulle komma ut på naturlig väg om ett par dagar!

Haha, jo jag vet hur det kan låta ibland ;), det var ren ironi från min sida.

hehe, eller så tänkte hon begå självmord... :eek: nä ush va hemskt..

Nu ska alla få veta lite om min udnerbart söta tik!
hon var ett monster lång tid!
Alla saker i huste har nästan fått sig en omgång av henne :)

HAHA

Lista över , vad daysie tuggat/förstört;D
Tangent bord - rev ner det och plocka bort varenda tangent
Bord - rev ner hela brosan grejjer fårn bordet , tog en promenad på fönsterbrädet!
2 par hörlurar : SKumm gummit i är ju så roligt att tugga på tkr daysie!
flera par trosor !
Kissat ner ettpar träskor!
Tuggat sönder en tvättkorg!
DÖDAT , gosedjur!
Flera par skor
Mycket mer!
såhär var det varje eviga dag i ett år!
Men nu sköter hon siig så bra så!
men va mkt hon hittat på allså!
Nu är hon 2 år och en lite mer lugn hund när det gäller saker;)
HAre bäst

min hund har ätit allt från nikotintuggumin via sängar till baconpaket (utan bacon) och har aldrig blivit sjuk av det. det gäller bara att hålla lite extra koll så att grejerna kommer ut.

När min lilla var valp, fick han i sig orökta cigg, kan säga att dessa kom upp bara en liten stund efter att han svalt dem. Orolig matte! Han åt också mattor, underkläder, sängkläder, gosedjur och skor.
Som tur var har han slutat med det. :P

Kl.
Mina har tuggat sönder fjärrkontrollen till luftvärmepumpen. Det var inte jättekul innan jag fick tag i en ny...

När min förra hund var valp skulle mamma ge honom leverpastej från en träsmörkniv. Han knyckte hela kniven och när vi fick tillbaka var det bara skaftet kvar. Blå stjärnan sa att vi skulle ge stark senap för att framkalla kräkning. Det tyckte han var gott. Men den kom ut den naturliga vägen;)

Unghunden jag har nu gillar att göra sönder saker. Toarullar är favoriten. Hos hundvakten plockade han isär en hundbädd i skumgummi.

Senast ändrad:

Men det var ju en kul tråd.
Här gick mina glasögon i tordags - knaster knak så var dom paj. Som tur var svalde dom inget.

Lyfter tråden.
Min odåga till hund har ännu en gång ställt till det. Den här gånger snodde hon glassen genom att bita av glassen på pinnen.
Alltså halva gladsspinnen svaldes hel.
Bör jag oroa mig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Har en treårig Fransk Bulldog, världens snällaste hund, men han blir på tok för glad när det kommer gäster hem till oss. Vilket nu...
Svar
7
· Visningar
1 749
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 239
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 887
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka