Oj, tufft val!

G

GaurdianAngel

Under helgen ska jag ta hand om en tik. Om tycke uppstår stannar hon kvar i familjen. :D :eek: Känner jag om det. Superkul! Men TRE hundar hemma. Hua.

Ni med 3 normalstora hundar, hur tar Ni Er fram. Alltså i bilen? Jag kan ju inte köpa buss bara för att hela familjen ska med. Eller måste man? :confused: :angel:

Sv: Oj, tufft val!

Jag har ett par kompisar med tre hundar. En har tre Schäfrar, den andre har en Schäfer, en Kelpie och En Corgi. Hon med tre Schäfrar kör volvo V70 men får inte med sig alla tre i bilen samtidigt. Hundburen tar bara två och baksätet är ofta upptaget av barn. Kompisen med alla möjliga raser har köpt sig en Caddy (typ skåpbil) och byggt in tre burar i den. Tidigare körde hon 945 och då åkte två hundar i dubbelburen bak och en i en utställningsbur i baksätet.

Min kompis har tre Labradorhanar modell något större. Alla är tillsammans i bilbur bak. Ibland har vi fyra hundar med och då sitter det två i varje halva. Men det går nog inte med Schäfer mer än kortare sträckor. Min kompis får in två större schäfrar i 2/3 bur sen kan min sitta på den lilla halvan som är kvar. Annars får du skaffa hundkärra :rofl: *huuuga*

Ok.

Ja, jag har ju en volvocombi och kommer inte få in 3 hundar där bak. Jag skulle ju kunna anordna så att jag fäster en bur i baksätet, men det händer ju allt som oftast att jag har folk i bilen. :crazy: Lite jobbigt att ta i och ur den buren, då den måste vara rejält fast när hunden åker.

Jag vet en som har kelpies som hon kör 3 st bak. Hon har då gjort 2 låga burar och så en bur uppepå dem andra. Men det känns inte bra, då hundarna inte kan sitta upp. Hon kör dem visserligen bara så fram och tillbaka till klubben, men jag vill ha en mer permanent lösning som fungerar även på längre resor.

Tja, OM det nu skulle bli 3 hundar efter helgen, så får jag övertala sambon om att vi behöver en ny större bil. :o Jag har ju precis lyckats övertala honom om att vi "behöver" en till hund. :angel:

Jo, tack! Då tar jag hellre hästtransporten som redan finns. Det skulle väl se ut att rulla in en sådan på parkeringen när man ska tävla hund. :banana: :angel:

En med säkerhetsbälte i baksätet då? Som nödlösning...

Tippan skrev:
En med säkerhetsbälte i baksätet då? Som nödlösning...

Njo, nja... gillar ju inte säkerhetsbältena. Men har iof ingen aning om hur de faktiskt fungerar vid en krock. Men det känns så himla osäkert. :crazy:

Säkerhetsbältena fungerar ungefär som de vi tar på oss och de fyller faktiskt sin funktion väl. En annan kompis hade bälte på sin hund, krockade och tack vare bältena så klarade sig både hon och hunden.

För länge sedan hade en familj jag känner 4 stora hundar, 2 schäfrar och 2 korsningar med schäfer.
De tryckte ihop sig i bagaget på deras 745.
Fast alla åkte inte alltid samtidigt.
Men bara de är vänner så går det väl, då och då.

Jo, då och då är ju helt ok att åka lite trångt. Men jag måste hitta en lösning som fungerar då jag måste åka dagligen.

Missade att det var dagligen.

Det finns olika sorters bilbälten, appropå svaret ovan.
Men köper man ett ordentligt med spännen i metall och där remmarna är gjorda av "säkerhetsbälte" så lär det vara säkert.

Missade att det var dagligen.

Skrev nog aldrig det, så det kunde Du inte veta.

Alla: Ja, det låter ju som att säkerhetsbältena är värda att kolla upp i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 101
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 002
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar