Ohyremedel och hundfoder...

movi

Trådstartare
Hade Anticimex på besök för dryga månaden sen då vi hade fullt med fläskängrar i skafferiet.

Allt kastades, även hundfodret.

Nytt foder inköptes, och för ca 1 vecka-10 dagar sen så började hunden kinka vid maten. Men petade i sig maten.

I går totalvägrade han äta, och först tänkte jag att han är sjuk, men så började fundera på om det var något med skafferiet, för det har senaste veckan börjat lukta illa.

Fick lite annat hundkäk av en kompis, mest för att se om han åt eller inte, och han glufsade i sig det fort.

Så in till stan, köpte en ny säck, av det märke han alltid ätit.
Och han äter med samma iver som han gjort förut innan han började kinka.

Nu har ju anticimex stängt idag. men vad kan det vara för doft som kommit tre-fyra veckor efter sanering och som satt sig i allt? För jag stoppade näsan i det mesta, och allt luktar, även det som är stängt.

Bara att kasta allt igen... först för att det var ohyra, nu för att det luktar... Det blir dyrt.

Men vad jag funderar mest på, är vad hunden fått i sig? Är det bara lukt som satt sig, så är det väl inte hela världen, men om det är "gaser" från medlet?
Det skulle vara riskfritt att ställa in sakerna efter några dagar....

Liknande trådar

Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 714
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·
  • Låst
Hästvård Hästen har haft klippkort på klinik i flera år. "Alla" (inkl jag) har varit överens om att ursprungsproblemet är vänster bak, men det...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 507
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka