Ögri frá Akranesi

S

Sprettur

Min syster har bestämt sig, det blir betäckning i går med Ögri frá Akranesi. Ska bli jättespännande!!
Då blir vi den första kullen i Sverige med föl efter honom!
Enligt uppgift har han fått riktigt flotta föl på Island.

Sv: Ögri frá Akranesi

Filippas hingst? Han är ju sååå läcker!!

är det med H? Kan ju bli en kul färg också!

ssm2007136.jpg

ssm2007127.jpg

OBS! Copyright på bilderna!

Jaaa, precis!! Filippas Ögri!
Han är väl bara för underbar!! :)

Färgen kan bli spännande, Hugsýn fick ett rödblacks föl på island med en brunblack.

Jaaa, precis!! Filippas Ögri!
Han är väl bara för underbar!! :)

Färgen kan bli spännande, Hugsýn fick ett rödblacks föl på island med en brunblack.

det kan ju bli blackar och skäckar i alla möjliga kombinationer :d :d

Jaaauup, vi ser fram emot resultatet nästa år!
Hon kommer nog att åka till honom i mitten av Juni. Får se när det passar Filippa, hon ska till DK denna helgen och tävla tex.

Puttar upp denna tråd då jag undrar var han kommer betäcka i år?
Vill gärna se bilder på fölis sen när den är född! :)

Vill oxå gärna veta om det finns några fler verksamma hingstar i sverige efter Dagur???

Senast ändrad:

Han kommer nog bara att vara hemma på Margaretehof kan jag tänka mig. Men jag är inte säker. Antar att Filippa ska tävla honom i år också.
lovar komma med bilder så fort underverket visar sig!

Okej, för jag kollade på deras hemsida men hittade inget om honom där. *hm* Står inget på "islandshingstar.com" heller...

Förlåt, nu hittade jag det. Hade råkat kolla på deras gamla hemsida...
Men du som kanske träffat honom o sett honom IRL, vad tycker du om honom? (Lynne, m.m.?)

Senast ändrad:

Ja de bytte hemsida för ett tag sen. Han är ljuvlig på alla sätt och vis måste jag säga. Lugn och stabil häst. Väldigt vacker också måste jag säga.

Okej, låter ju bra! :D
Jag vill gärna ha ett föl e. Dagur. Men det är ju lite svårt då han står på Island, så att betäcka med en hingst efter Dagur blir nästa alternativ. ;) Och Ögri ser ju väldigt fin ut. Men han hade ju inte så jätte hög ext.bedömning. Men ridbedömningen va ju bra! Hur ska man se på det? Du har inga bilder från när du va där o såg honom?

Ingen som vet nån annan hingst e. Dagur i sverige?

Du har ju i Danmark tex Austri frá Austurkóti, gulbrun fyrgångare som har tävlats av Mette Logen på VM för några år sedan, han har 9 för tölt. Vi har en son till honom i stallet som har super gångarter och mycket bra lynne.
kjarre.jpg

Sen när jag sökte lite och titta på WF så finns ju Dagur själv i Danmark, så du har alla möjligheter att göra ett eget Dagurföl.
http://www.dagur.dk/kontakt.htm

KL.

Ögri är skitfin! :love: la verkligen märke till honom på SM.
Vill verkligen se honom på fler tävlingar i vår!

KL.

Ögri är skitfin! :love: la verkligen märke till honom på SM.
Vill verkligen se honom på fler tävlingar i vår!
Ja han är kanonläcker! Vi kommer att få det första fölet i sverige efter honom med :) Spännande!
Bara en knapp månad kvar!
Vi får se honom nu på Islandshästensdag i Helsingborg den 30/3. Roooligt!!

Han är verkligen kanonfin och det ska bli kul och se vad hans avkommor kan få för egenskaper! :d
Någon som vet om han ska vara med på hingstfestivalen?

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 466
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London