ögoninflammation hos valp

B

Buppisen

vår lille valpis har fått kletiga ögon. Det är inte supermycket, men det kommer gulaktigt var några gånger per dag (sedan i förrgår kväll). Har baddat med kokt vatten kring ögat (enligt vad jag läst i sjukhandbok), men det har inte hjälpt ... ÄN! Annars är han inte direkt kliig i ögonen och verkar inte störas av det. När ska man gå till vet tycker ni? Tänkte ringa dit nu efter kl 8 annars...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ögoninflammation hos valp

Våran valp har också lite klet på morgonen i ögonen, vi tokar varsamt bort det med en bomullsrondell.
Vi var hos veterinären i går för vaccination och passade på att fråga om just ögonen, hon lyste och konstaterade att allt såg normalt ut..

Skulle forts badda med kokt vatten och om det inte är bättre om 1 vecka då vi ska vaccinera igen så skiver hon ut ögonsalva ..

det är ju helt klart mer var än normalt "ögonklegg". Lite rödaktiga undre ögonlock också... dessutom tycker jag varet har blivit lite grönaktigare nu. Vet tyckte efter samtal att vi skulle komma in, men de tär ju inte gratis, 600spänn. Jisses! och då är inte ev mediciner inräknade... ja ja, bara att gilla läget...:crazy:

klet på morgonen har Cilas alltid. Detta är "extraklet".

Skönt att du fick möjlighet att kolla två saker när du ändå skulle in! :) hur gammal har din valp hunnit bli nu?

Terroristen är 12 veckor och fick sin vaccination igår ( fick dock en lite allergisk reaktion )

Ska tillbaka den 15 oktober och få nästa vaccination :)

Men det låter helt klart "värre" på din valpis, då Zaga bara har lite gegga när hon vaknar och hennes ögon ser fina ut och inte alls röda..

Knapplån.

Prova att ge AE-olja. Det är bra mot de inf. som ofta valpar har, typ variga ögon snoppdropp och liknande.

Det ska inte ges kontinuerligt utan i perioder om ca 10 dagar och sedan uppehåll.

Googla på AEolja så finns mer info.

Lillterroristen ska ju få följa med över till Finland till sommaren, om hennes blodprov efter vaccineringen är Ok!

Liknande trådar

Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 910
Senast: Texaz
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·
V
Övr. Hund Min 8 veckorsvalp har en felväxt tand som enligt uppfödaren måste dras ut nu genast. Men veterinärerna här i närheterna vägrar att göra...
Svar
10
· Visningar
1 870
Senast: Springer
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 661
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V