Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gammal är mamman? Det är ju inte ovanligt med starr när man blir äldre.Ok, tack! Fast det finns väl ändå inget att göra? Nikka ögonlystes förra året u.a. eftersom hon eventuellt skulle avlas på.
Ahh, Doggy Rapport är (var) toppen ! Tack!Googlade och fick upp ett nummer av Doggy rapport som skriver en del detta: http://www.doggyrapport.se/doggyrapport/04/rapport0204.pdf
Ingenting du behöver vara speciellt orolig för
Hon var 6,5 när det upptäcktes, tidigare ögonlysningar har varit u.a.Hur gammal är mamman? Det är ju inte ovanligt med starr när man blir äldre.
Men ser till att kolla synen regelbundet, om det skulle bli mycket starr så kan man operera, det har vi fått göra. Dubbelsidigt.
Det låter konstigt, mig veterligt kan katarakt bara försvinna efter att linsen blivit fullständigt grumlad och sedan nedbruten av kroppen. Det är en hemskt smärtsam process som man knappats skulle ha missat, och då skulle hunden knappast vara ua på ögonlysning sen.Men nu blev jag lite förvånad. Hur tillförlitliga är ögonlysningarna? Tittade på Nikkas mormor, 2010 bedömdes hon ha främre Y-sömskatarakt, 2013 var hon u.a .
Inte för att jag hakar upp mig på det men jag tycker att det är kul att grotta ner sig i Hunddata...