Ogenomskinliga träningstights med ficka?

Sasse

Trådstartare
Jag har insett att jag har stort behov av träningstights med ficka. Helst mobilficka, men nyckelficka funkar. Det stället jag i huvudsak köper från verkar inte ha fickor i sina tights, så jag behöver bredda mina vyer. Vad har ni för tips på trevliga, sköna, ej genomskinliga (!) träningstights med någon form av ficka?

Jag har insett att jag har stort behov av träningstights med ficka. Helst mobilficka, men nyckelficka funkar. Det stället jag i huvudsak köper från verkar inte ha fickor i sina tights, så jag behöver bredda mina vyer. Vad har ni för tips på trevliga, sköna, ej genomskinliga (!) träningstights med någon form av ficka?
Jag gillar BARA Sportswear. Är inte helt säker på att alla modeller har ficka, men flera av dem har det i alla fall. De marknadsför sig som "100% squat proof" och enligt min erfarenhet stämmer det :)

Gillar Stadiums SOC W Pocket Ths,
Bra pris, bekväma och med Bra ficka. Har i två olika färger (svart och grön) och upplever ingen av dem som minsta genomskinlig. Såg nu att de kommit i fler färger sen jag köpte mina och måste nog köpa ett par till :angel:

Soc på stadium! de har stora lårfickor för mobiltelefon och det är galet bra. (tex även om man har kort klänning utan fickor... så finns de i kortbyxemodell)

För nycklar är de kanske inte lika bra, det är ju en stor ficka och nyckelknippan kommer synas utanpå att den skuttar runt i den och är en knöl antar jag.

Tror inte de är genomskinliga (tror mannen skulle sagt något), har svart och röd. De har en stor ridbyxeskärning i rumpan så de borde ha rejält utrymme där för att inte bli för tunna.

Jag har Maya Delorez, både ridtights och träningstights, och gillar dem mycket! Höga i midjan och "lagom" åtsittande. Stora benfickor där mobilen lätt går ner!

Soc på stadium! de har stora lårfickor för mobiltelefon och det är galet bra. (tex även om man har kort klänning utan fickor... så finns de i kortbyxemodell)

För nycklar är de kanske inte lika bra, det är ju en stor ficka och nyckelknippan kommer synas utanpå att den skuttar runt i den och är en knöl antar jag.

Tror inte de är genomskinliga (tror mannen skulle sagt något), har svart och röd. De har en stor ridbyxeskärning i rumpan så de borde ha rejält utrymme där för att inte bli för tunna.
Jag har såna i blå och älskar dem. Upplever att de är tjockare i tyget och för en gångs skull ett plagg med rejäla fickor med blixtlås. Gillar också att de känns lite stadigare.

Gillar Stadiums SOC W Pocket Ths,
Bra pris, bekväma och med Bra ficka. Har i två olika färger (svart och grön) och upplever ingen av dem som minsta genomskinlig. Såg nu att de kommit i fler färger sen jag köpte mina och måste nog köpa ett par till :angel:
Har också såna och älskar dem!

Jag har såna i blå och älskar dem. Upplever att de är tjockare i tyget och för en gångs skull ett plagg med rejäla fickor med blixtlås. Gillar också att de känns lite stadigare.

Jag får vara motvalls och gå emot hyllningskören här. 😁 Avskyr de från SOC just pga det tjocka obehagliga tyget och sömmarna, är inte alls sköna och följsamma som träningstights brukar (måste!) vara. Fickorna är däremot bra och jag köper endast tights med vettiga sådana men det finns ju (äntligen!) en uppsjö av sådana att välja mellan.

Mina favoriter med sådana lårfickor på sidorna är Ninepine som någon nämnde ovan, och annars Nessi Sport som har superfina och sköna tights i olika färger och mönster och med lite olika varianter av vettiga fickor, bra kvalitet och definitivt squat proof. 😊

Mina bästa kommer från Blacc (Sportamore). De sitter som gjutna, är lagom tjocka i tyget och har väldigt bra pris.

Gillar också SOC W Pocket ths! Tycker dom är mjuka och följsamma. :D Men har spanat lite på Ninepine - någon som vet hur de är i storlekarna?

Jag får vara motvalls och gå emot hyllningskören här. 😁 Avskyr de från SOC just pga det tjocka obehagliga tyget och sömmarna, är inte alls sköna och följsamma som träningstights brukar (måste!) vara. Fickorna är däremot bra och jag köper endast tights med vettiga sådana men det finns ju (äntligen!) en uppsjö av sådana att välja mellan.

Mina favoriter med sådana lårfickor på sidorna är Ninepine som någon nämnde ovan, och annars Nessi Sport som har superfina och sköna tights i olika färger och mönster och med lite olika varianter av vettiga fickor, bra kvalitet och definitivt squat proof. 😊
Jag gillar tjockt tyg och tycker sömmarna är fina :) tycker om att det känns att man har någonting rejält på sig (och känns som att det är mindre risk att det blir genomskinligt). Men det är bra att det finns lite olika sorter att välja mellan eftersom man tycker olika.

(har dock inte fickor med blixtlås, men så djupa att inget halkar ur ändå)

Fablectis har jag precis köpt och är jätte nöjd, inte genomskinliga (upplever inte ens "nät" delen det) samt fickor, har 2st på mitt ena par. :)

Hunkemöller har nyckelficka i alla jag köpt och mobilficka i väldigt många. Jag tycker de är jättebra ☺️

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 206
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 806
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 214
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar