Vi har pratat en hel del nu i morse (jag fick ett psykbryt) och kommit överens om att
1. Planket måste bli klart nästa helg. Det betyder att jag har 5 dagar kvar med jobbig hund. På helgen går min man längre rundor med henne + att vi åker och badar något jag inte kan göra med henne själv längre då hon blir manisk kring vatten och drar hela vägen ner (funkar sådär med nedförsbacke och foglossning).
2. Just det han gör i Stockholm denna gången ska vara klart senast den siste augusti för sedan är lägenheten uppsagd och hans chef här nere väntar sig att han återkommer. Detta ger mig ett ljus i tunneln, något att sikta på. Dock vet jag ju inte vad som händer sedan eftersom hans arbetssituation här nere är ohållbar så antingen får företaget ta ett krafttag mot ledningen här nere eller så får de hitta en annan lösning och då blir det väl troligtvis ngn typ av projekt runt om i Sverige.. Jag väljer att inte fokusera på det just nu för då går jag under. Vi får ta det när det kommer helt enkelt. Fokus just nu ligger på siste augusti.
3. Barnrummet ska vara klart siste augusti. Altandörren lär vi inte ha fått men så länge det är varmt fungerar det med den innerdörr som sitter i hålet nu. Det är möjligt att vi inte hinner få el där heller (beror ju på elektrikern) men jag kan leva med förlängningssladdar in dit så länge. Vi ska nämligen ha det som tillfälligt sovrum medan vardagsrummet renoveras dvs där vi har sovrum idag.
4. Min man kommer hålla benhårt på att han ska ha en semestervecka när Stockholmsprojektet är slut. Under den veckan så ska vardagsrummet påbörjas. Det är inget litet projekt så det lär ta tid (stort hål i yttervägg, nytt bjälklag och golv där gamla källartrappan var, golvvärme, nydragning av el + vanliga renoveringen då.
5. Efter trösket så kommer det en ny VVS:are (vi fick slänga ut den gamla) som ska göra klart i badrummet där nere så att vi kan använda det
Vore trevligt efter att det har stått nästan klart i 1,5 år pga bråk med den gamla VVS:aren. Jag säger bara en sak, hittar man en bra hantverkare så ska man hålla hårt i denna. Vi släpper aldrig vår elektriker t ex.
Sen kommer jag använda denna tråd när livet känns
så att jag kan gnälla av mig för det finns inget bättre stöd än ni